Dwusetny Cityjet Desiro ML wyprodukowany przez Siemens Mobility wjeżdża na austriackie tory.

Dwusetny Cityjet Desiro ML wyprodukowany przez Siemens Mobility wjeżdża na austriackie tory.

27 grudnia 2021 | Źródło: ÖBB / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Dla ÖBB rok kończy się jubileuszową dostawą -  200. Cityjet Desiro ML opuszcza fabrykę ÖBB Technische Services w Jedlersdorfie. Tam technicy na zlecenie Siemens Mobility przeprowadzili z dużą precyzją i punktualnością montaż końcowy pociągów podmiejskich.

Fot. ÖBB

114 milionów kilometrów w eksploatacji

W grudniu 2015 r. pierwszy ukończony pociąg został dostarczony przez Siemens Mobility. W ciągu zaledwie sześciu lat wszystkie 200 zestawów Cityjet Desiro ML zostało ukończonych i oddanych do użytku pasażerskiego. Od momentu dostawy, flota Desiro ML w ÖBB przejechała do tej pory około 114 milionów kilometrów. Pociągi jeżdżą po całej Austrii, a większość z nich - jak 200. ukończony właśnie Cityjet Desiro ML - jest eksploatowana we wschodnim regionie.

 

Dwusetny Cityjet Desiro ML opuszcza fabrykę ÖBB Technische Services w Jedlersdorfie.
Fot. ÖBB

 

Zwiększony komfort i lepsza jakość

Dzięki swojemu wyposażeniu, flota Cityjet Desiro ML wnosi znaczący wkład w poprawę jakości i komfortu w transporcie lokalnym i regionalnym. Pociągi mają:

  • Wejście na pokład bez barier
  • Automatyczną klimatyzację zapewniającąprzyjemne temperatury w pociągu
  • Regulowane, ergonomiczne, komfortowe fotele
  • Lampki do czytania i gniazdka elektryczne przy fotelach
  • Duże stoły dla grup siedzących vis-à-vis
  • Rozkładane stoliki pod laptop i podnóżki przy fotelach
  • 8 miejsc dla wózków dziecięcych i 24 miejsca dla rowerów
  • 2 miejsca dla wózków inwalidzkich
  • Monitory informacyjne dla pasażerów
  • Wystarczająca ilość miejsca do przechowywania bagażu
  • WLAN i portal pokładowy Railnet Regio
  • Dwie toalety, jedna z nich dostępna bez barier

Z 200 Cityjet'ów 70 zostało zbudowanych w wersji dla pociągów regionalnych z 254 miejscami siedzącymi, a 130 w wersji dla S-Bahn z 224 miejscami siedzącymi. Mają one o 22 procent więcej miejsc siedzących niż pojazdy dotychczas tam eksploatowane.

Pod względem technicznym Cityjet Desiro ML wyróżnia się długością 75 metrów i prędkością maksymalną do 160 km/h, a także większym przyspieszeniem.