Rosyjska lokomotywa spalinowa 2TE25KM trafia do eksploatacji w kopalni Kachar w Kazachstanie

Rosyjska lokomotywa spalinowa 2TE25KM trafia do eksploatacji w kopalni Kachar w Kazachstanie

29 grudnia 2021 | Źródło: Transmashholding / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Lokomotywa towarowa 2TE25KM wyprodukowana przez Briańskie Zakłady Inżynieryjne (BMZ, część JSC Transmashholding) została wysłana do Republiki Kazachstanu.

Lokomotywa 2TE25KM. Fot. Transmashholding (TMH)

Umowa na lokomotywę została podpisana w lipcu tego roku. Lokomotywa jest dostarczana do floty firmy Kachary Ore JSC. Jest oddziałem Sokołowsko-Sarbajskiego Stowarzyszenia Produkcji Górniczej i Przetwórczej, największej w Kazachstanie firmy zajmującej się wydobyciem i przetwórstwem rudy żelaza (część Eurasian Resources Group (ERG)), która prowadzi kopalnię rudy żelaza Kachary, znajdujący się w regionie Kostanaj w Kazachstanie.

To już trzecia lokomotywa TMH we flocie ERG. Pierwsze dwie maszyny zostały wysłane do Kazachstanu w grudniu 2018 i 2019 roku i pracują w Sokołowsko-Sarbajskim zakładzie wydobywczym i przetwórczym, oraz na złożach węgla Szurbakol Komir JSC.

2TE25KM to dwusekcyjna lokomotywa towarowa z przekładnią elektryczną AC-DC. Lokomotywy te są szeroko eksploatowane nie tylko na sieci Kolei Rosyjskich, ale także we flotach prywatnych firm, takich jak SUEK, BaltTransService i NorNickel. Lokomotywy spalinowe 2TE25KM są również dostarczane do Mongolii do eksploatacji na kolei Ułan-Bator, Kazachstanu, Uzbekistanu i Turkmenistanu.

Lokomotywy spalinowe 2TE25KM cieszą się dużym zainteresowaniem wśród dużych rosyjskich i zagranicznych przewoźników oraz przedsiębiorstw przemysłowych ze względu na swoje wysokie parametry techniczne i ekonomiczne. Zastosowanie 2TE25KM pozwala na zwiększenie średniej masy pociągu do 6,4 tys. ton, poprawę efektywności eksploatacji infrastruktury oraz skrócenie czasu dostawy ładunków.

Lokomotywy te spełniają najbardziej rygorystyczne wymogi środowiskowe. Konstrukcja lokomotywy charakteryzuje się dostępnością głównych podzespołów, co obniża koszty napraw i konserwacji.

TMH jest jedynym w Rosji konstruktorem i producentem lokomotyw elektrycznych i spalinowych wszystkich istniejących klas, o różnym przeznaczeniu, mocy i rodzaju prądu. Rozwój taboru trakcyjnego realizowany jest przez TMH Engineering, wyspecjalizowaną organizację w ramach holdingu.