TransContainer przejął kolejny terminal w Zabajkalsku

TransContainer przejął kolejny terminal w Zabajkalsku

03 stycznia 2022 | Źródło: TransContainer / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Największy rosyjski operator kontenerowy TransContainer (należący do Grupy Delo) sfinalizował przejęcie obiektów Zabajkalsk International Terminal LLC (drugiego terminalu) na stacji Zabaykalsk. Rosyjski operator intermodalny działa w Zabajkalsku od 2016 roku. Stacja kolejowa jest głównym śródlądowym kolejowym terminalem kontenerowym na granicy rosyjsko-chińskiej. Roczna zdolność przeładunkowa terminalu TransContainer wynosi 390 000 TEU. TransContainer i Koleje Rosyjskie realizują obecnie projekt mający na celu powiększenie przepustowości terminalu.

Fot. TransContainer

Nabycie drugiego terminalu jest elementem realizacji jednego ze strategicznych kierunków Grupy, ukierunkowanego na rozwój aktywów w kluczowych lokalizacjach i budowanie pomostu transportowego pomiędzy ośrodkami produkcji i konsumpcji.

Drugi terminal zostanie przebudowany pod kątem obsługi ładunków skonteneryzowanych i zostanie połączony z dotychczas funkcjonującym w jednolity obiekt operacyjno-produkcyjny, który zapewni obsługę ładunków przemieszczających się w dowolnych kierunkach. Podczas gdy funkcjonujący terminal będzie wykorzystywał technologię "przelotową" i będzie nastawiony na obsługę ładunków międzynarodowych i tranzytowych, drugi będzie wykorzystywany do logistycznego wsparcia operacji i deklaracji lokalnych. Po przebudowie zdolność przeładunkowa aktywów Grupy w Zabajkalsku do 2024 r. osiągnie 500 000 TEU.

 

Fot. TransContainer

 

Sergey Shishkarev, Prezes Zarządu Grupy, tak skomentował transakcję: "Zabaykalsk jest jednym z największych punktów komunikacyjnych pomiędzy Rosją a Chinami. Wierzymy, że zwiększenie naszych możliwości w tej kluczowej dla międzynarodowego handlu i tranzytu lokalizacji jest zgodne nie tylko ze strategią Grupy, która koncentruje się na dostarczaniu klientom terminowych i wysokiej jakości usług oraz zwiększaniu udziału w rynku przewozów kontenerowych, ale także z interesami państwa w zakresie rozwoju tranzytu i konteneryzacji. Liczymy, że nasze działania będą impulsem do zwiększenia przepustowości infrastruktury kolejowej oraz przepustowości przejścia granicznego na miejscu".