RMV zwróciło około 900.000 euro pasażerom z powodu opóźnień w 2021 roku

RMV zwróciło około 900.000 euro pasażerom z powodu opóźnień w 2021 roku

09 stycznia 2022 | Źródło: https://bahnblogstelle.net / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Jeśli autobusy lub pociągi spóźnią się więcej niż dziesięć minut, pasażerowie mogą ubiegać sie o zwrot pieniędzy od związku Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV).

 

S-Bahn na dworcu Frankfurt Główny. Fot. RMV/Stefanie Kösling

W 2021 roku, około 430.000 wniosków zostało złożonych w sprawie  "10-minutowej gwarancji" i około 900.000 euro zostało wypłacone. Liczba ta spada po raz drugi z rzędu. W 2020 r. złożono około 650 000 wniosków i wypłacono około 1,4 mln euro. Przed pandemią Covid19, w 2019 roku, było około 1,4 miliona wniosków i około trzech milionów euro w płatnościach. Od początku pandemii znacznie mniej osób korzysta z transportu publicznego.

Gwarancja dziesięciu minut została wprowadzona w czerwcu 2017 roku. Na przykład pasażerowie z biletami jednorazowymi otrzymują zwrot maksymalnie sześciu lub ośmiu euro, w zależności od biletu. W szczególnych przypadkach pokrywany jest koszt przejazdu taksówką.