Transmashholding (TMH) dostarczył siedem pociągów EP2D do moskiewskiego CPPK

Transmashholding (TMH) dostarczył siedem pociągów EP2D do moskiewskiego CPPK

12 stycznia 2022 | Źródło: Transmashholding / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Transmashholding (TMH), największy w Rosji projektant i producent pociągów elektrycznych, przekazał Spółce Akcyjnej Centralne Podmiejskie Przedsiębiorstwo Pasażerskie (CPPK) 77 wagonów pociągów elektrycznych prądu stałego modelu EP2D wyprodukowanych w Demihowskim Zakładzie Budowy Pojazdów (DMZ, część Transmashholding).

Fot. Transmashholding (TMH)

iedem jedenastowagonowych pociągów EP2D wyposażonych jest w wygodne dwu- i sześcioosobowe kanapy wykonane z trwałych materiałów z gniazdami USB do ładowania urządzeń mobilnych. System mikroklimatyczny z funkcją dezynfekcji powietrza pozwala na utrzymanie komfortowych warunków w kabinie pasażerskiej podczas podróży. Dostarcza on zadaną ilość powietrza zewnętrznego oraz powietrza recyrkulacyjnego, które jest uzdatniane do wymaganych parametrów za pomocą klimatyzacji i nagrzewnic.

 

 

EP2D jest w pełni przystosowany dla pasażerów niepełnosprawnych. Pociągi są wyposażone w odchylane rampy umożliwiające wejście do wagonów, bezpieczne podpórki dla wózków inwalidzkich i przestronne toalety. Dla pasażerów niedowidzących znaki informacyjne są powielane w alfabecie Braille'a. 

 

Wnętrze pociągu elektrycznego EP2D. Fot. DMZ

Pociąg elektryczny przeznaczony jest do eksploatacji na zelektryfikowanych odcinkach linii kolejowych o szerokości toru 1520 mm przy napięciu znamionowym 3000 V DC w sieci trakcyjnej dla zapewnienia podmiejskiego ruchu pasażerskiego z maksymalną prędkością eksploatacyjną 120 km/h.

Po raz pierwszy małe pociągi elektryczne wyposażone są w wagon czołowy, co pozwala na tworzenie składów 2-3 wagonowych na odcinkach kolejowych o małym natężeniu ruchu pasażerskiego.

Kabina maszynisty w pociągu elektrycznym EP2D. Fot. DMZ

 

Konstrukcja pociągów EP2D jest zgodna z wymaganiami przepisów technicznych Unii Celnej "O bezpieczeństwie taboru kolejowego". Pociągi elektryczne wyposażone są w awaryjny system zderzeniowy zainstalowany na wagonach czołowych i sprzęgach międzywagonowych.

Takie pociągi elektryczne kursują na trasach Kijowskiej, Ryskiej, Kurskiej, Białoruskiej i Sawielowskiej Kolei Moskiewskiej.

 

TMH (Transmashholding) jest numerem 1 wśród producentów pojazdów kolejowych i miejskich pojazdów szynowych w Rosji i WNP oraz numerem 4 na rynku międzynarodowym. Firma oferuje pełen zakres produktów i usług: od projektowania i inżynierii do modernizacji, umów serwisowych na cały okres eksploatacji oraz cyfrowych systemów sterowania ruchem.

TMH jest rosyjską firmą z siedzibą główną w Moskwie i międzynarodowymi oddziałami w Szwajcarii, na Węgrzech, w RPA, Egipcie, Argentynie, Białorusi i Kazachstanie. W strukturze holdingu znajduje się 16 zakładów produkcyjnych i montażowych w Rosji i innych krajach świata, a jego zasięg geograficzny obejmuje ponad 30 krajów.

 

Pociąg elektryczny EP2D. Fot. DMZ

 

Demihowski Zakład Budowy Pojazdów (DMZ) jest największym w Rosji przedsiębiorstwem zajmującym się rozwojem i seryjną produkcją pociągów elektrycznych dla podmiejskich i regionalnych usług przewozowych. DMZ produkuje ponad 60% wszystkich pociągów elektrycznych produkowanych w naszym kraju i jest największym zakładem w Europie pod względem liczby budowanych elektrycznych wagonów kolejowych.

Spółka Akcyjna Centralne Podmiejskie Przedsiębiorstwo Pasażerskie (CPPK) to przedsiębiorstwo obsługujące podmiejskie przewozy pasażerów na wszystkich trasach Kolei Moskiewskiej. Największy z 22 istniejących w Rosji przewoźników kolei podmiejskiej.