Vossloh Locomotives z umową na dostawę dla DB Cargo 50 lokomotyw hybrydowych DM 20 BDD

Vossloh Locomotives z umową na dostawę dla DB Cargo 50 lokomotyw hybrydowych DM 20 BDD

18 stycznia 2022 | Źródło: Vossloh Locomotives
PODZIEL SIĘ

DB Cargo i Vossloh Locomotives podpisały pod koniec ubiegłego roku we Frankfurcie i Kilonii zamówienie na 50 lokomotyw hybrydowych, a także umowę ramową z opcją na kolejne 200 lokomotyw. Ich dostawa i sukcesywne odnawianie floty pojazdów klientów dla krajowego transportu towarowego w Niemczech rozpocznie się od 2024 roku.

Lokomotywa hybrydowa DM 20 Fot. Vossloh Locomotives

Wybrany wariant napędu DM 20 BDD posiada dwa spalinowe zespoły prądotwórcze oraz akumulator trakcyjny jako magazyn energii. Podczas gdy moc obu silników wysokoprężnych najnowszej generacji wynosi ponad 900 kW, a zoptymalizowane sterowanie drugim silnikiem w optymalnym punkcie pracy umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2, pojemność akumulatora wynosi ponad 120 kWh. Magazyn energii z wyjątkowo bezpiecznymi i długowiecznymi ogniwami z tytanianu litu może być ładowany zarówno zewnętrznie (plug-in), jak i podczas jazdy, np. poprzez wykorzystanie energii hamowania.

Dr Bernd Hoppe, prezes zarządu Vossloh Locomotives GmbH, cieszy się z wygranego przetargu - Umowa ramowa potwierdza dalsze zaufanie największego niemieckiego dostawcy usług logistycznych w zakresie kolejowego transportu towarowego do naszego długoletniego przedsiębiorstwa i zakładu produkcyjnego w Kilonii. Potwierdza to jednocześnie, że dzięki naszej innowacyjnej koncepcji platformy dla lokomotywy hybrydowej DM 20 wprowadzamy na tory przyszłościowy pakiet sukcesów. Ta lokomotywa z kabiną środkową idealnie nadaje się do wykonywania zadań w DB Cargo, zarówno w ruchu manewrowym, jak i na liniach głównych.

 

Wizualizacja hybrydowej lokomotywy manewrowej firmy Vossloh. Fot. DB Cargo

 

Dzięki w pełni redundantnemu układowi napędowemu klient może w razie potrzeby elastycznie przebudować pojazdy do późniejszej eksploatacji w sieci trakcyjnej z magazynowaniem energii, aby w ten sposób całkowicie zrezygnować z silników wysokoprężnych. Oprócz tego tak zwanego wariantu napędu EBB, który Vossloh Locomotives sprzedał już kilku klientom, DB Cargo może nawet wstecznie zintegrować dostępne w przyszłości technologie magazynowania i wytwarzania energii.