Duży projekt logistyczny Innofreight dla Huty w czeskim Trzyńcu

Duży projekt logistyczny Innofreight dla Huty w czeskim Trzyńcu

21 stycznia 2022 | Źródło: Innofreight / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Wyzwanie, jakim jest zrównoważona produkcja stali, zajmuje firmy w całej Europie. U największego czeskiego producenta stali Třinecké železárny przejście na produkcję bez emisji CO2 rozpoczyna się od zmiany technologii w transporcie kolejowym i optymalizacji logistyki dostaw rudy żelaza.

Wagony wraz z kontenerami do przewozu rudy zakupione przez DB Cargo. Fot. Innofreight t.

Innofreight dostarczy całościowe rozwiązanie logistyczne. Budamar Innovations zakupi urządzenia do walcowania i zagwarantuje dostawy rudy żelaza wraz z Budamar Logistics.

300 InnoWagonów 2×30 stóp i 1200 kontenerów MonTainer XML zostanie dostarczonych do końca roku. Ponadto Innofreight wybuduje nowe stacjonarne urządzenie rozładunkowe, sprzedawane bezpośrednio do Třinecké železárny, które zapewni w przyszłości bezproblemowy rozładunek. Od 2023 roku ruda będzie transportowana z granicy słowacko-ukraińskiej do czeskiej huty w Trzyńcu.

 

Wizualizacja wagonów i kontenerów dla Huty w Trzyńcu. Źródło: Innofreight

 

Kolejnym etapem optymalizacji łańcucha logistycznego będzie wykorzystanie na Ukrainie wagonów szerokotorowych Innofreight do transportu rudy bezpośrednio z ukraińskich kopalń do Czech. Na granicy słowackiej przyspieszy to transfer surowców z rosyjskiego szerokiego rozstawu torów na normalny. Mówiąc prościej, kontenery zmieniają wagony, a ruda nie musi być już przeładowywana na inne nadbudowy.