Bardzo dobra końcówka roku w RAFAMET S.A. Kolejne kontrakty w portfelu zamówień

Bardzo dobra końcówka roku w RAFAMET S.A. Kolejne kontrakty w portfelu zamówień

21 stycznia 2022 | Autor: Magdalena Matusik/ Adventure Media | Źródło: RAFAMET S.A.
PODZIEL SIĘ

W grudniu RAFAMET otrzymał zamówienie z SNCF Francja (Francuskie Koleje Państwowe), którego przedmiotem jest dostawa dwóch portalowych tokarek kołowych typu UFD 140N.

 

Bardzo dobra końcówka roku w RAFAMET S.A. Kolejne kontrakty w portfelu zamówień
Fot. Rafamet S.A.

Maszyny serii UFD to najnowocześniejsze i najbardziej uniwersalne obrabiarki kołowe z gamy produktów RAFAMET. Obie przeznaczone zostaną do powstającego aktualnie jednego z największych zakładów SNCF we Francji.

- Obrabiarki UFD 140 N jako maszyny portalowe o napędzie ciernym, pracujące w układzie przelotowym, zapewniają wydajną i precyzyjną obróbkę. Należy koniecznie zaznaczyć, że są doskonałym rozwiązaniem dla operatorów kolejowych posiadających zróżnicowany tabor kolejowy - wyjaśnia Andrzej Rustanowicz, Dyrektor Eksportu w RAFAMET S.A.

Warto wspomnieć, że firma istnieje na francuskim rynku już od lat 70-tych ubiegłego wieku. W kraju nad Sekwaną pracuje na tę chwilę ponad 50 maszyn wyprodukowanych w Kuźni Raciborskiej. Mowa zarówno o obrabiarkach kolejowych, jak i ciężkich i super ciężkich tokarkach karuzelowych. RAFAEMT S.A. obecny jest praktycznie we wszystkich kluczowych gałęziach gospodarki francuskiej: energetyce (w tym nuklearnej), w sektorze lotniczym, kosmicznym i kolejnictwie.

- Nasze tokarki kolejowe pracują nie tylko w SNCF i RATP (pociągi podmiejskie i metro w gigantycznej aglomeracji paryskiej) ale także w miejskich przedsiębiorstwach eksploatujących tabor tramwajowy oraz w całym tamtejszym sektorze prywatnych usług kolejowych - dodaje Andrzej Rustanowicz.

Kolejne maszyny RAFAMET będą pracować w Chinach.

Metro w Pekinie jest drugim z największych na świecie systemów komunikacji (pod względem długości linii). Najświeższe dane mówią, że długość linii pekińskiego metra wynosi obecnie 731 km, a do końca 2020 roku metro w Pekinie posiadało 24 linie oraz 428 stacji.

To właśnie tam swoje zastosowanie znajdzie wyprodukowany w Kuźni Raciborskiej lekki tandem tokarek podtorowych  2UGE 150 N, zamówiony przez spółkę z Chin pod koniec października. Maszyna zostanie dostarczona klientowi jesienią przyszłego roku

- Rynek chiński jest dla nas bardzo ważny. Działamy tam, z przerwą, od 1989 roku. Dodam, że głównymi odbiorcami maszyn produkowanych w naszej firmie są producenci taboru kolejowego oraz ich użytkownicy (czyli chińskie metro, a także sektor utrzymania taboru kolejowego). Oprócz pekińskiego metra obrabiarki RAFAMET pracują m.in. w metrze w Nanjing, Ningbo czy też w Kantonie - informuje Krzysztof Pestkowski, Kierownik Sprzedaży w RAFAMET S.A.  - Mimo pandemii i wynikających z niej trudności,  jakimi jest m.in. niemożność swobodnego podróżowania do Chin, działamy bez zmian i nieustannie staramy się pozyskiwać kolejne kontrakty. Kilka lat temu zainwestowaliśmy w szkolenia chińskich monterów oraz inżynierów, co zaowocowało usprawnieniem procesu montażu i uruchamiania maszyn. Dzięki temu przekazywanie do eksploatacji wysyłanych do Chin obrabiarek, odbywa się sprawnie i skutecznie - dodaje K. Pestkowski.

Pod koniec roku zawarto również umowę z innym chińskim odbiorcą na dostawę tokarki kołowej ciernej typu UFB 125N. Obrabiarka zapewnia wydajną obróbkę kół monoblokowych i obręczowanych zarówno używanych jak i nowych zestawów kołowych, eliminując powstawanie karbów lub miejscowych ugnieceń materiału kół, mogących być źródłem pęknięć zmęczeniowych.

Współpraca z TBI

W grudniu 2021 roku RAFAMET S.A. rozpoczął  współpracę z TBI Technology z Raciborza. Mowa o współpracy handlowej i produkcyjnej w zakresie frezarek bramowych oraz tokarek horyzontalnych marki PORĘBA. Umowa może zostać podpisana w pierwszym kwartale br.

- RAFAMET oraz TBI dały jednak wyraźny sygnał, że taka współpraca dwóch firm obrabiarkowych z naszego powiatu ma biznesowe uzasadnienie, czego dowodem są z jednej strony podpisane umowy na dostawę przez TBI dwóch frezarek bramowych dla RAFAMET oraz z drugiej strony zakup od RAFAMET tokarki kłowej produkcji RAFAMET (marki Poręba) przez TBI - tłumaczy E. Longin Wons, Prezes Zarządu RAFAMET S.A.