Miliardowy kontrakt Siemens Mobility, 43 zespoły dużych prędkości ICE dla Deutsche Bahn

Miliardowy kontrakt Siemens Mobility, 43 zespoły dużych prędkości ICE dla Deutsche Bahn

01 lutego 2022 | Źródło: Siemens Mobility
PODZIEL SIĘ

Deutsche Bahn (DB) i Siemens Mobility podpisały kontrakt na dostawę 43 dodatkowych zespołów nowego typu ICE 3neo za około 1,5 mld euro. Nowe pojazdy wejdą do eksploatacji już pod koniec 2022 r.

Fot. Siemens Mobility

W lipcu 2020 r. DB podpisały umowę na dostawę 30 zespołów dużych prędkości – ICE 3 opartych na platformie Velaro Siemens Mobility. Z początkiem lutego 2022 r. firma zdecydowała się rozszerzyć umowę o dodatkowe 43 sztuki zespołów ICE.

Łącznie dzięki 73 dodatkowym zespołom DB będzie mogła zwiększyć dzienną zdolność przewozową w przewozach dalekobieżnych o kolejne 32 000 miejsc. Dzięki temu zwiększeniu floty DB będzie w stanie spełnić wymagania zsynchronizowanego rozkładu jazdy dla przewozów ogólnokrajowych, planowanego na rok 2030.

 

Fot. Siemens Mobility

 

Osiągający prędkość maksymalną do 320 km/h nowy ICE 3neo oferuje liczne innowacje zwiększające komfort pasażerów oraz 439 miejsc siedzących:

  • Specjalna szyba okienna zapewniająca stabilny odbiór sygnału z sytemu telefonii komórkowej
  • Osiem miejsc na rowery w każdym zespole
  • Przeprojektowane półki bagażowe zapewniające więcej miejsca na przechowywanie bagażu
  • Oświetlenie o zmiennych barwach w zależności od pory dnia
  • Uchwyty na tablety i gniazdka elektryczne na wszystkich miejscach, w tym w klasie 2.
  • Dodatkowe drzwi umożliwiające szybszą wymianę pasażerską
  • Nowy podnośnik ułatwiający dostęp osobom na wózkach inwalidzkich      

 

Fot. Siemens Mobility

 

- Zwiększenie roli kolei to klucz do ochrony klimatu w Niemczech. Dlatego wszystko przemawia za rozbudową przyjaznego dla klimatu transportu kolejowego – i dlatego trzymamy się naszego kursu na wzrost i inwestycje. Dzięki nowemu ICE nie tylko zwiększamy pojemność naszych pociągów, ale także podnosimy jakość i komfort dla naszych pasażerów. Nasi klienci mogą się już cieszyć na kolejną zmianę rozkładu jazdy w grudniupowiedział dr Richard Lutz, Prezes Zarządu Deutsche Bahn AG.

- Nowy ICE oznacza postęp na torach – szybki, cyfrowy, bez barier. 73 nowe zespoły z dodatkowymi 32.000 miejscami siedzącymi przyczynią się w znacznym stopniu do wdrożenia zsynchronizowanego rozkładu jazdy dla usług ogólnokrajowych. Przybliża nas to o kolejny krok do celu, jakim jest podwojenie liczby pasażerów kolei w ciągu najbliższych ośmiu lat - powiedział dr Volker Wissing, federalny minister ds. cyfryzacji i transportu.

 

Dr Richard Lutz, Prezes Zarządu DB AG, Federalny Minister Transportu Dr Volker Wissing
oraz Dr Roland Busch, Prezes Zarządu Siemens AG. Fot. DB

 

- Dziś stawiamy ważny krok w procesie transformacji mobilności. Dzięki naszym nowym szybkim pociągom wspieramy Deutsche Bahn w realizacji wizji: przewiezienia większej liczby osób przy zachowaniu maksymalnego komfortu, punktualności i lepszej obsługi, a także efektywnie i z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju. Pierwsze pociągi zostaną oddane do użytku pod koniec tego roku. Osiągamy to w rekordowym tempie, ponieważ pracujemy w oparciu o długoletnie, oparte na zaufaniu partnerstwo z DB i bazujemy na sprawdzonej platformie pojazdów kolejowych, którą wzbogaciliśmy o liczne innowacje dla pasażerów - powiedział dr Roland Busch, prezes i dyrektor generalny Siemens AG.

 

Fot. Siemens Mobility

 

Podczas ogłoszenia kontraktu DB i Siemens zaprezentowały pierwszy typ ICE 3neo w fabryce ICE w Berlinie-Rummelsburgu. Pojazd został zbudowany w rekordowym czasie zaledwie dwunastu miesięcy - szybciej niż jakikolwiek inny ICE w przeszłości.

Pierwsze ICE 3neo wejdą do eksploatacji w ruchu pasażerskim pod koniec tego roku. Nowe pojazdy będą początkowo kursować pomiędzy Nadrenią Północną-Westfalią a południowymi Niemcami na trasie dużych prędkości przez Kolonię i dolinę Renu/Men.