Transmashholding (TMH) modernizuje produkcję lokomotyw dzięki wsparciu Funduszu Rozwoju Przemysłu

Transmashholding (TMH) modernizuje produkcję lokomotyw dzięki wsparciu Funduszu Rozwoju Przemysłu

02 lutego 2022 | Źródło: Transmashholding / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Briańskie Zakłady Inżynieryjne (BMZ, część Transmashholding) zakończyły modernizację produkcji lokomotyw manewrowych dla Kolei Rosyjskich. Umożliwiło to już zwiększenie produkcji lokomotyw TEM18DM, a w niedalekiej przyszłości pozwoli również na uruchomienie produkcji nowej serii lokomotyw spalinowych TEM23. Środki na modernizację urządzeń produkcyjnych otrzymano z Funduszu Rozwoju Przemysłu (Grupa VEB.RF).

Hala produkcyjna Briańskich Zakładów Inżynieryjnych. Fot. Transmashholding

Inwestycje w modernizację produkcji przekroczyły 1,7 mld RUB. Z tego 775 mln RUB zapewnił Fundusz Rozwoju Przemysłu (grupa VEB.RF) w formie dwóch korzystnych kredytów w ramach programu "Projekty rozwojowe".

W ramach projektu zakupiono 20 urządzeń, w tym kabiny malarsko-suszarnicze, zrobotyzowane kompleksy spawalnicze, wysokowydajne centra obróbcze oraz precyzyjną aparaturę pomiarową. Przyczyniły się one do poprawy jakości i wydajności pracy, a także do poprawy warunków pracy i zmniejszenia oddziaływania na środowisko.

Unowocześnienie produkcji pozwoliło na zwiększenie zdolności produkcyjnych lokomotyw manewrowych TEM18DM do 240 sztuk rocznie. Lokomotywa jest wyposażona w silnik wysokoprężny 1-PD4D wyprodukowany przez innego pożyczkobiorcę FRP, Pienzadieselmash (również część Transmashholding).

 

Hala produkcyjna Briańskich Zakładów Inżynieryjnych. Fot. Transmashholding

 

Zainstalowane urządzenia pozwolą przedsiębiorstwu na rozpoczęcie produkcji nowego modelu lokomotywy spalinowej - czteroosiowej TEM23. Wyróżnia się wysoką wydajnością, przyjaznością dla środowiska, możliwością dostosowania charakterystyki do zmieniających się warunków pracy oraz nowym designem. Lokomotywa wyposażona jest w dwa silniki wysokoprężne o mocy 309 lub 368 kW każdy i posiada asynchroniczny napęd trakcyjny.

Lokomotywa może pracować z jednym lub dwoma zespołami napędowymi, w zależności od wymaganej mocy. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych silników wysokoprężnych TEM23 jest bardziej przyjazny dla środowiska, ma dwukrotnie niższy poziom hałasu i oszczędza paliwo i olej aż do 30% w porównaniu z seryjnymi lokomotywami spalinowymi innych modeli. Spełnia to cele krajowego projektu Ecology w zakresie redukcji emisji niebezpiecznych zanieczyszczeń, które mają największy negatywny wpływ na środowisko i zdrowie ludzi.

 

Hala produkcyjna Briańskich Zakładów Inżynieryjnych. Fot. Transmashholding

 

"Rozwój produkcji lokomotyw manewrowych ma duże znaczenie strategiczne dla Briańskiego Zakładu Budowy Maszyn, ponieważ ten typ lokomotyw stanowi znaczną część produkcji zakładu. Obecnie przedsiębiorstwo zajmuje 75% rynku lokomotyw manewrowych w Rosji"- powiedział Vadim Yakovlev, dyrektor generalny BMZ.

TMH jest jedynym w Rosji projektantem i producentem lokomotyw elektrycznych i spalinowych wszystkich istniejących klas, dla różnych celów, mocy i rodzajów prądu. BMZ rozpoczęło produkcję seryjną lokomotyw spalinowych 2TE25KM i 3TE25K2M do przewozu towarów po liniach głównych oraz lokomotyw spalinowych TEM18DM do rozrządów. Są one poszukiwane nie tylko na kolejach publicznych, ale również w przedsiębiorstwach przemysłowych, które posiadają własny tabor.