Koleje Rosyjskie, japońskie Ministerstwo Lądu, Infrastruktury, Transportu i Turystyki i FESCO Transport Group (FESCO) wysyłają pierwsze kontenery chłodnicze z japońskim ładunkiem do Europy Koleją Transsyberyjską. Ładunek składa się z żywności, napojów i produktów farmaceutycznych, które wymagają specjalnych warunków przechowywania i transportu.
Kontenery chłodnicze z japońskich miast Toyama i Kobe zostały dostarczone przez serwis morski FESCO do Portu Handlowego Władywostok (CPV, spółka FESCO), skąd 2 lutego 2022 roku w ramach regularnego pociągu FESCO zostały wysłane do Sankt Petersburga, a następnie drogą morską kontenery zostaną dostarczone do Belgii, Niemiec i Holandii.
Począwszy od stycznia 2022 roku Koleje Rosyjskie, Ministerstwo Lądu, Infrastruktury, Transportu i Turystyki Japonii oraz FESCO realizują wspólny projekt próbnych przewozów towarów w kontenerach chłodniczych z Japonii.
Transport towarów wymagających specjalnych warunków temperaturowych w ramach Grupy realizowany jest przez Dalreftrans. Jest to jedyny gracz na rynku przewozów chłodniczych działający we wszystkich kierunkach w oparciu o własne aktywa: 2 800 kontenerów chłodniczych i ponad 300 specjalistycznych platform.
Spółka Dalreftrans została założona w 1998 roku. Pierwszym etapem rozwoju było stworzenie firmy-operatora, która zajmuje się transportem towarów łatwo psujących się w kontenerach chłodniczych na kierunkach przybrzeżnych regionu dalekowschodniego. Dalreftrans LLC jest jedną z firm należących do grupy transportowej FESCO.
Grupa Transportowa FESCO posiada własną flotę kontenerową, 18 statków, ponad 14000 jednostek taboru kolejowego, 600 samochodów ciężarowych, sieć terminali w Nowosybirsku, Chabarowsku, Tomsku i w Porcie Handlowym we Władywostoku.