Neutralne dla klimatu rozwiązania transportowe DB dla produkcji pojazdów elektrycznych Mercedes-Benz

Neutralne dla klimatu rozwiązania transportowe DB dla produkcji pojazdów elektrycznych Mercedes-Benz

07 lutego 2022 | Źródło: Deutsche Bahn / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. produkcji i zarządzania łańcuchem dostaw, oraz Sigrid Nikutta, członek zarządu Deutsche Bahn AG ds. transportu towarowego, dokonali dziś (o7.02.2022r)  oficjalnego otwarcia najnowocześniejszego Centrum Logistyki Motoryzacyjnej w bezpośrednim sąsiedztwie fabryki Mercedes-Benz w Bremie. Centrum Logistyki Akumulatorów jest centralnym punktem neutralnej dla klimatu koncepcji logistyki systemów akumulatorowych nowego modelu Mercedesa EQ EQE.

Fot. Deutsche Bahn

Od tego roku DB Cargo będzie transportować systemy w sposób neutralny pod względem emisji CO2 z zakładu Mercedes-Benz w Hedelfingen w Stuttgarcie na odcinku ok. 650 km do Bremy i dostarczać je na linię montażową fabryki Mercedes-Benz w Bremie zgodnie z zapotrzebowaniem i w sposób równie neutralny pod względem emisji CO2. Centrum logistyczne umożliwia DB Cargo przetaczanie pociągów w bezpośrednim sąsiedztwie hal fabrycznych i rozładowywanie ich tam Akumulatory litowo-jonowe są tymczasowo składowane na placu szlakowym oraz w hali akumulatorów i przygotowywane do przekazania na linię montażową. Są one obsługiwane przez ciągniki elektryczne.

"Konsekwentna redukcja CO2 w całym łańcuchu wartości to cel, który sformułowaliśmy w Ambicji 2039. Logistyka transportowa neutralna pod względem emisji CO2 jest ważnym krokiem na naszej drodze do neutralnej dla klimatu floty pojazdów i ich produkcji. W naszej globalnej sieci produkcyjnej stawiamy na zrównoważony i przyjazny dla środowiska transport. Inteligentne połączenie zrównoważonych środków transportu, jak w przypadku centrum logistycznego akumulatorów w Bremie, jest tego kluczowym warunkiem" - powiedział Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. produkcji i zarządzania łańcuchem dostaw.

"Pojedynczy pociąg towarowy może przewieźć ładunek nawet 52 ciężarówek i automatycznie zmniejsza emisję CO2 o 80 do 100 procent w porównaniu z czystym transportem drogowym. Jesteśmy dumni, że Mercedes-Benz powierza nam nie tylko dostawę nowych pojazdów do wszystkich krajów europejskich, ale także zaopatrzenie zakładów w nowe serce e-samochodów - akumulatory napędowe. Baterie nie są lekkie, są wrażliwe na manipulacje i muszą być ostrożnie transportowane aż do linii montażowej. Pociąg DB Cargo jest więc całkiem naturalnie przyjaznym dla klimatu środkiem transportu z wyboru!" - mówi Dr Sigrid Nikutta, członek zarządu DB ds. przewozów towarowych.

 

 

Transformacja przemysłu motoryzacyjnego w kierunku elektromobilności wpływa na cały proces produkcyjny. Kolejowe trasy dostaw i wysyłek nabierają zupełnie nowego znaczenia: transport baterii litowo-jonowych stawia szczególne wymagania. Przygotowywanie komponentów do montażu na linii montażowej to nowe zadania także dla dostawcy usług logistyki kolejowej DB Cargo. W tym kontekście logistyka kolejowa musi niezawodnie dostosować się do cyklu produkcyjnego przemysłu motoryzacyjnego - "zsynchronizować" kolej, logistykę i linię montażową. Bezpośrednie połączenie kolejowe wielu zakładów Mercedes-Benz od lat stanowi podstawę przyjaznej dla klimatu logistyki motoryzacyjnej.

Mercedes-Benz stawia w całości na neutralną dla klimatu logistykę kolejową: "DB Eco plus" to nazwa oferty, dzięki której łańcuchy logistyczne producenta premium są zorganizowane w sposób całkowicie neutralny pod względem emisji CO2. Dotyczy to zarówno dostaw wszystkich części samochodowych koleją do zakładów Mercedes-Benz, jak i dostaw fabrycznie nowych pojazdów.