TransContainer poinformował o przeładunkach w 2021 roku i teście zunifikowanego listu przewozowego.

TransContainer poinformował o przeładunkach w 2021 roku i teście zunifikowanego listu przewozowego.

09 lutego 2022 | Źródło: TransContainer / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

PJSC TransContainer z grupy Delo podsumował wyniki działalności swoich największych terminali za rok 2021 - w obwodzie nowosybirskim, Sankt Petersburgu i Zabajkalsku. Poinformował również, iż uruchamia pierwszy międzynarodowy serwis multimodalny z Chin do Niemiec na podstawie zunifikowanego listu przewozowego CIM/SMGS.

Fot. TransContainer

Przeładunki kontenerów w terminalu Kleshchikha w Obwodzie Nowosybirskim wzrosły w 2021 r. o 7% i wyniosły 533 tys. TEU, w tym 243 tys. TEU (+7%1) ładunków kolejowych i 289 tys. TEU (+7%) ładunków drogowych. W 2021 r. z terminalu wysłano 639 pociągów blokowych (+5%).

JSC Logistika-Terminal, wielofunkcyjny kompleks logistyczny, położony 17 km od Wielkiego Portu w Sankt-Petersburgu, w 2021 r. obsłużył 468 tys. TEU, czyli o 16% więcej niż rok wcześniej. W tym 178.000 TEU ładunków kolejowych (+9%) i 291.000 TEU ładunków drogowych (+21%). W 2021 r. z terminalu wysłano ponad 1200 pociągów blokowych, czyli o 9% więcej niż w 2020 r.

Terminal w Zabajkalsku, położony w strategicznym przejściu śródlądowym na granicy rosyjsko-chińskiej, w 2021 roku przeładował 198 000 TEU, czyli o 4% więcej niż rok wcześniej. Z terminalu w 2021 roku wysłano około 1 500 pociągów blokowych, to o 23% więcej niż w roku poprzednim.

"Aby zarządzać rosnącym strumieniem ładunków, TransContainer systematycznie zwiększa wolumeny przeładunkowe na własnych terminalach poprzez modernizację sprzętu oraz wdrażanie nowych rozwiązań cyfrowych i organizacyjnych. Efektywna praca w wyżej wymienionych obszarach, a także koncentracja na przesyłkach pociągów blokowych pozwoliła na wzrost wyników operacyjnych trzech największych terminali spółki do końca 2021 roku" - powiedział Victor Markov, pierwszy wiceprezes PJSC TransContainer.

 

Fot. TransContainer

 

TransContainer uruchamia pierwszy międzynarodowy serwis multimodalny z Chin do Niemiec na podstawie zunifikowanego listu przewozowego CIM/SMGS.

PJSC TransContainer z Delo Group uruchomił pierwszy międzynarodowy multimodalny serwis przewozu ładunków z Chin do Niemiec na podstawie zunifikowanego listu przewozowego CIM/SMGS. Trasa przebiega przez Ust-Luga Container Terminal (ULCT firmy Global Ports Group, której współudziałowcem jest Delo Group).

Ujednolicony list przewozowy CIM/SMGS realizowany jest na całej trasie przez terytorium krajów stosujących odpowiedni dokument i pozwala uniknąć przestojów na przejściach granicznych, a także zmniejsza ryzyko pomyłek przy ponownym wystawianiu dokumentów.

Testowy transport odbył się w styczniu, w ramach drugiej wysyłki TransContainer zorganizował transport 50 kontenerów załadowanych towarami konsumpcyjnymi z chińskiego miasta Wuhan (prowincja Hubei) do portu Mukran w Niemczech. Pociąg został wysłany z Wuhan 20 stycznia i udał się do przejścia granicznego w Zabajkalsku, a następnie do Ust-Ługa Container Terminal. Następnie towar zostanie przetransportowany drogą morską do portu docelowego w Niemczech. Czas tranzytu przez Rosję wyniósł 9 dni, etap morski zajmie trzy dni. Całkowity czas tranzytu wyniesie 21 dni. Dla nowego serwisu TransContainer organizuje transport kolejowy z Zabajkalska do Sankt-Petersburga, transport przez Chiny zapewnia spółka córka TransContainer Freight Forwarding (Shanghai) Co. Ltd., a niemiecki partner, Baltic Sea Bridge GmbH, zapewnia transport morski. Ruscon, spółka należąca do Delo Group, została spedytorem i agentem w porcie Ust-Ługa.

 

Fot. TransContainer

 

"Trasa z Wuhan do Mukran przez Ust-Luga Container Terminal była pierwszą, na której TransContainer zaczął stosować zunifikowany list przewozowy CIM/SMGS. Jego zastosowanie pozwala na przyspieszenie procesu obsługi ładunków na granicach i w portach, a także zmniejszenie kosztów transportu i ilości dokumentów przewozowych. W przyszłości planujemy wysyłać ładunki z Chin do Niemiec z wykorzystaniem zunifikowanego listu przewozowego 3-4 razy w miesiącu. Dzięki współpracy z partnerami z Global Ports, TransContainer jest w stanie zaoferować swoim klientom multimodalne rozwiązania dla transportu tranzytowego z krajów regionu Azji i Pacyfiku do Europy, jako uzupełnienie tras całkowicie lądowych" - zaznaczył Vladimir Khlutkov, Asia-Pacific Business Development Director PJSC TransContainer.

List przewozowy CIM/SMGS jest wystawiany na całą trasę w przypadku przewozu do krajów, w których obowiązują różne międzynarodowe prawa przewozowe (CIM i SMGS). Międzynarodowy kolejowy list przewozowy CIM jest stosowany w kolejowych i multimodalnych przewozach towarów w krajach UE, a także w niektórych krajach Azji i Afryki. W Rosji i innych krajach obszaru 1520, gdzie przewozy reguluje Umowa o międzynarodowym ruchu towarowym, stosowany jest list przewozowy SMGS. Z powodu tej rozbieżności na trasach międzynarodowych, przy przekraczaniu granic konieczne jest ponowne wystawienie listu przewozowego. Ujednolicony list przewozowy może być stosowany tylko na kierunkach zadeklarowanych przez uczestników obu systemów prawnych. W Rosji są to portowe odcinki kolei Oktiabrskiej i Kaliningradzkiej.