Litewski operator Girteka Logistics podwaja wyniki działu intermodalnych przewozów kolejowych

Litewski operator Girteka Logistics podwaja wyniki działu intermodalnych przewozów kolejowych

11 lutego 2022 | Źródło: Girteka Logistics
PODZIEL SIĘ

Girteka Logistics ogłosiła wyniki swojego działu kolejowych przewozów intermodalnych, któremu udało się przewieźć dwa razy więcej naczep z pełnym ładunkiem (FTL) w porównaniu z rokiem 2020, a tym samym zmniejszyć emisję CO2 o ponad 14,4 mln kilogramów w ciągu całego 2021 roku.

Fot. Girteka Logistics

W minionym roku Girteka Logistics kontynuowała rozbudowę swoich operacyjnych możliwości intermodalnych, wprowadzając nowe trasy przewozowe w całej Europie. W lipcu 2021 r. spółka zaczęła wykorzystywać możliwości otwartego kowieńskiego terminalu intermodalnego, który połączył Litwę z Tilburgiem (Holandia). Trasa ta łączy również Holandię z Polską, a konkretnie z Rzepinem w jej zachodniej części. Firma, która świadczy usługi w zakresie drogowego transportu towarów, uruchomiła również dwie dodatkowe linie w sieci Unii Europejskiej - jedną łączącą niemiecką strefę przemysłową z południem Francji i drugą łączącą północne Włochy z północną Francją.

Firma obliczyła również, że oprócz zmniejszenia emisji CO2, transport naczep koleją w roku 2021 pozwolił firmie Girteka Logistics na zmniejszenie zużycia opon. Na oponach potrzebnych ciężarówkom Girteka Logistics w ciągu roku zaoszczędzono minimum 900 sztuk. Bazując na średnich branżowych, dzięki zastosowaniu transportu intermodalnego uniknięto co najmniej 61 wypadków na drodze, co dodatkowo dowodzi zaangażowania firmy w zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo na drogach.

Ponadto, klienci Girteka Logistics mają dostęp do floty ciężarówek wyposażonych w najnowsze silniki diesla Euro 6 oraz możliwość rezerwacji dostaw na pierwszej i/lub ostatniej mili z wykorzystaniem biopaliwa HVO lub HVO100, co dodatkowo zmniejszy emisję CO2 w całym procesie transportu. Zgodnie ze specyfikacją techniczną, zastosowanie biopaliwa HVO, w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym, może zmniejszyć emisję zanieczyszczeń nawet o 90%.

Imponujący wzrost operacji intermodalnych Girteka Logistics, które przez dwa lata z rzędu podwoiły się pod względem przepustowości i redukcji CO2, nie jest zwykłym przypadkiem", powiedział Paweł Kweteń, dyrektor zarządzający europejskiej jednostki biznesowej Girteka Logistics.

Ten wynik był możliwy dzięki pracy naszych kolegów. Dołożyli wszelkich starań, aby nie tylko zapewnić nam gotowy produkt, ale również byli w stanie zapewnić klientów, że nasza oferta intermodalna spełni ich potrzeby w zakresie zrównoważonego rozwoju, czego dowodem jest ilość emisji, której przedostaniu do środowiska udało nam się zapobiec" - kontynuuje Paweł Kweteń.

Dostawca usług logistycznych zauważył, że zwiększenie liczby intermodalnych przesyłek kolejowych, w szczególności do i z Wielkiej Brytanii, będzie jednym z priorytetów firmy w 2022 roku. Girteka Logistics planuje w tym roku zwiększyć o 50% liczbę w pełni załadowanych naczep (FTL) przewożonych koleją.