Stadler dostarczy 20 pojazdów typu FLIRT dla niemieckio - holenderskiego ruchu transgranicznego.

Stadler dostarczy 20 pojazdów typu FLIRT dla niemieckio - holenderskiego ruchu transgranicznego.

16 lutego 2022 | Źródło: Stadler Rail
PODZIEL SIĘ

Stadler i Regionalverkehre Start Deutschland GmbH podpisały umowę na dostawę 20 pojazdów typu FLIRT do eksploatacji w sieci Maas-Wupper. Podstawą do tego było zlecenie skierowane do Regionalverkehre Start Deutschland GmbH (Start) przez Stowarzyszenie Ruchu Rhein-Ruhr AöR (VRR) oraz Stowarzyszenie Ruchu Lokalnego Westfalen-Lippe (NWL). Dzięki tej umowie, założona w 2016 roku spółka transportu kolejowego po raz pierwszy zakupuje nowe pojazdy

 

Wizualizacja. Stadler

Nowoczesne pociągi dla ruchu transgranicznego między Niemcami a Holandią.

Dzięki zastosowaniu nowych pojazdów FLIRT podróżowanie z regionu Renu-Ruhry do Holandii stanie się szybsze i wygodniejsze. Pociągi, które wejdą do ruchu pasażerskiego w 2026 roku, umożliwią bezprzesiadkowe połączenia na trasie z Hamm do Eindhoven.

Pojazdy te mogą być używane bez ograniczeń w obu krajach, ponieważ mogą współpracować zarówno z niemieckim, jak i holenderskim systemem zasilania trakcji, a także są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS, niemiecki system PZB i holenderski system ATB.

Wyjątkowo długie wagony pojazdów FLIRT dla Maas-Wupper-Express mają po siedem drzwi z każdej strony, aby zapewnić łatwe i bezpieczne wsiadanie i wysiadanie, a także szybki czas wymiany pasażerów.

W czteroczłonowych pociągach będzie miejsce dla 375 pasażerów, z czego 235 na miejscach siedzących. W klasie pierwszej będą 34 miejsca oddalone od siebie. W pełni klimatyzowany FLIRT posiadać będzie sieć Wi-Fi dla pasażerów, jasne i przestronne przedziały pasażerskie oraz duże powierzchnie wielofunkcyjne, które mogą pomieścić do 12 rowerów, wózki inwalidzkie lub wózki dziecięce.

Pojazdy oferują bezstopniowe wejście, posiadają również toaletę przystosowaną dla osób niepełnosprawnych oraz kolejną toaletę w środkowych wagonach. Nowoczesny system informacji pasażerskiej informuje pasażerów w czasie rzeczywistym o dalszych połączeniach.

- Dla pomyślnej realizacji  rewolucji komunikacyjnej w Niemczech i w całej Europie transgraniczny ruch kolejowy musi być niezawodny i komfortowy. Cieszymy się, że firma Stadler może po raz kolejny wykorzystać swoje wieloletnie doświadczenie w projektowaniu pojazdów wielosystemowych, aby umożliwić bezpośrednią transgraniczną komunikację kolejową - mówi Jure Mikolčić, Prezes Zarządu Stadler Deutschland.

Firma Stadler i jej pojazdy wygrały europejski przetarg publiczny ogłoszony przez Regionalverkehre Start Deutschland GmbH na Maas-Wupper-Express.

- To, co przeważyło szalę na korzyść Stadlera, to znakomity stosunek ceny do wydajności w połączeniu z doskonałymi wartościami energetycznymi pojazdów. Naprawdę nie możemy doczekać się, aby od 2026 roku uruchomić linię RE13 z nowymi pociągami w wersji Start - mówi Alexander Falkenmeier, dyrektor zarządzający Regionalverkehre Start Deutschland GmbH.