W Velimie rozpoczęły się testy nowych jednostek Stadlera dla Walii.

W Velimie rozpoczęły się testy nowych jednostek Stadlera dla Walii.

22 lutego 2022 | Źródło: VUZ / kurier kolejowy
PODZIEL SIĘ

W tym tygodniu na torze doświadczalnym Instytutu Badań Kolejnictwa (VUZ) pojawił się w celu przeprowadzenia testów nowy zespół silnikowy. Szwajcarski producent Stadler Rail wprowadził na tory testowe nowy pojazd FLIRT w wersji przeznaczonej dla kolei w Walii. Stadler dostarczy nowe jednostki w dwóch różnych wersjach, w zależności od rodzaju napędu.

Fot. VUZ

Stadler otrzymała duże zamówienie dla Walii w 2019 r.  Ten duży kontrakt dotyczy 36 trzywagonowych tramwajów CITYLINK i 35 jednostek FLIRT (Fast Light Intercity and Regional Train).

Trójwagonowe tramwaje CITYLINK będą wykorzystywać napięcie 25 kV oraz zasilanie akumulatorowe.

Spośród 35 jednostek FLIRT 11 będzie napędzanych silnikiem diesla i wykorzystywanych w usługach Metra Południowej Walii. Pozostałe 24 jednostki FLIRT będą pracowały w trybie tri-mode, zasilane olejem napędowym, napowietrznymi przewodami elektrycznymi i energią z akumulatorów. Flota trójmodułowa składa się z siedmiu pociągów trzywagonowych i 17 czterowagonowych. Pociągi te, które pojawią się w 2023 roku, będą zasilane energią elektryczną na północy Cardiff i spalinową na południu, zapewniając połączenie międzymiastow. Nowe pociągi mają zacząć kursować w Walii od początku przyszłego roku. Wartość całego kontraktu wynosi 800 mln funtów.

Zastosowanie akumulatorów w tramwajach i trójskładach jest innowacyjnym i efektywnym kosztowo sposobem zapewnienia w pełni elektrycznej, przyjaznej dla środowiska usługi na północ od Cardiff poprzez umożliwienie "inteligentnej elektryfikacji" infrastruktury.