Jeden z największych kontraktów w historii Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB) zakończył się zwycięstwem firmy Stadler Rail. Dostarczy ona do 186 piętrowych jednostek KISS dla Dolnej Austrii i Wiednia. Firma Stadler wygrała konkurs jesienią, ale sąd niższej instancji unieważnił jej zwycięstwo z powodu niejasnościach dotyczących kwalifikowanego podpisu elektronicznego Stadlera. Decyzja o wyeliminowaniu Stadlera została dzisiaj unieważniona przez austriacki Naczelny Sąd Administracyjny, a następnie ÖBB ponownie ogłosiło Stadlera zwycięzcą konkursu. Wartość dziesięcioletniej umowy ramowej wynosi do 3 mld euro.
Po tym, jak zakończenie procesu przetargowego zostało opóźnione przez postępowanie sądowe, wszystkie przeszkody prawne zostały już usunięte. Oznacza to, że ÖBB może zawrzeć umowę ramową z firmą Stadler. Ogłoszona dziś przez ÖBB decyzja o przyznaniu zamówienia otwiera drogę do zamówienia pierwszych pojazdów. Umowa ramowa obejmuje produkcję i dostawę cztero-, pięcio- i sześciowagonowych dwupoziomowych zespołów trakcyjnych typu KISS. Dzięki umowie ramowej z ÖBB firma Stadler sprzedała już do tej pory ponad 550 sztuk pojazdów KISS. Pociągi będą produkowane w nowym centrum kompetencji dla piętrowych zespołów trakcyjnych w St. Margrethen w Szwajcarii. Oczekuje się, że pierwsze zamówienie nastąpi wkrótce. W najbliższych tygodniach ÖBB i Stadler opublikują dalsze informacje na temat pojazdów i pierwszego zlecenia na produkcję.
"Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że po opóźnionym procesie przetargowym ÖBB prawomocnie przyznało nam kontrakt. Pojazdy firmy Stadler już od lat z powodzeniem jeżdżą na na austriackich torach od lat.Fakt, że wraz z ÖBB możemy teraz dostarczać do Austrii kolejną generację piętrowych pociągów, napawa nas dumą" - mówi Peter Spuhler, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Grupy Stadler.