Specjalne przejazdy karnawałowe zabytkowego pociągu z portugalskiej Vougi

Specjalne przejazdy karnawałowe zabytkowego pociągu z portugalskiej Vougi

23 lutego 2022 | Źródło: CP - Comboios de Portugal
PODZIEL SIĘ

Historyczny Pociąg do Vouga ponownie będzie kursował na jedynej czynnej w Portugalii linii kolei wąskotorowej, między Aveiro a Macinhata do Vouga, 26 i 27 lutego, a także we wtorek 1 marca. Będą to specjalne przejazdy, które CP - Comboios de Portugal (Koleje Portugalskie) przeprowadzi w okresie karnawału, ponownie zapewniając swoim klientom kontakt z krajobrazem doliny rzeki Vouga, podczas przejażdżki na pokładzie historycznego składu, składającego się z pięciu wagonów o łącznej liczbie 206 miejsc siedzących, ciągniętego przez lokomotywę parową E214 firmy Henschel & Sohn.

 

Fot. CP - Comboios de Portugal

 

Pociąg odjeżdża z dworca w Aveiro do Macinhata do Vouga, a w Águeda zatrzymuje się, aby umożliwić pasażerom obejrzenie miasta, którego historia osadnictwa zaczyna się w 370 roku p.n.e. W Macinhata do Vouga  mają do dyspozycji różnorodne rozrywki, mogą odwiedzić Muzeum Kolei Macinhata do Vouga, kupić typowe produkty na małym targu na stacji lub wziąć udział w tańcach i pieśniach regionalnych. Linia kolejowa Linha da Vouga została otwarta przez króla Manuela II w 1908 r.

 

Vouga Karnawał. Fot. CP - Comboios de Portugal

 

Oprócz kultowej lokomotywy parowej zbudowanej przez niemiecką firmę Henschel & Sohn przewoźnik informuje iż w tych specjalnych karnawałowych przejazdach pociąg będzie kursował z neapolitańskim wagonem z lat 30. XX wieku, trzema historycznymi drewnianymi wagonami zbudowanymi w Belgii (1908), Niemczech (1925) i Portugalii (1913). Część portugalska powstała w warsztatach w Porto, prowadzonych przez ówczesne Koleje Państwowe i zawiera również wagon zbudowany w Barreiro w 1908 r., który kursował na linii Corgo.

 

Fot. CP - Comboios de Portugal

 

Linia Corgo to nieczynna już dzisiaj linia kolejowa, która łączyła miasta Chaves i Régua w Portugalii, została zainaugurowana 12 maja 1906 roku przyjazdem pociągu do Vila Real, a wyłączona z ruchu 28 sierpnia 1921 roku przyjazdem do Chaves.  Odcinek między Vila Real i Chaves został zamknięty w 1990 r., natomiast połączenie między Régua i Vila Real zostało wyłączone z użytku w związku z robotami torowymi 25 marca 2009 r. i całkowicie zamknięte przez Rede Ferroviária Nacional  (były zarządca hiszpańskiej infrastruktury kolejowej)  w lipcu 2010 r.