RegioJet planuje dalszą ekspansję dzięki nowym lokomotywom. Największy czeski prywatny przewoźnik kolejowy zamówił dwanaście kolejnych lokomotyw wielosystemowych TRAXX MS3 w firmie Alstom. Mają one zostać dostarczone do końca przyszłego roku.
Prywatny przewoźnik kolejowy RegioJet powiększa swoją flotę lokomotyw i wagonów w ramach ekspansji na inne rynki europejskie. Firma przedsiębiorcy Radima Jancura zamówiła pod koniec lutego dwanaście lokomotyw Traxx MS3 i ma je otrzymać w przyszłym roku. Firma zamówiła już wcześniej osiemnaście takich maszyn. Oczekuje się, że łączna wartość inwestycji w trzydzieści lokomotyw, finansowanych z kredytów, wyniesie miliardy koron. RegioJet skorzystał z umowy ramowej z firmą Alstom zawartej w 2019 r. Do tej pory przejęto piętnaście lokomotyw, a trzy kolejne są już w produkcji. Do końca przyszłego roku powinna dysponować 30 lokomotywami tej serii oraz czterema lokomotywami o generację starszymi - MS2.
Są to lokomotywy elektryczne wielosystemowe, a więc mogą pracować w różnych systemach zasilania stosowanych w całej Europie. RegioJet nie jest jedynym przewoźnikiem eksploatującym te nowoczesne lokomotywy w Czechach - 24 maszyny zamówił wcześniej także przewoźnik towarowy ČD Cargo.
Odebrane lokomotywy są nadal w eksploatacji testowej, nie posiadają wszystkich homologacji wymaganych przez producenta, na przykład brakuje potwierdzenia dla systemu ETCS w Austrii. Nowa seria będzie dopuszczona do prędkości 160 km/h, tak jak poprzednie, ale z opcją ewentualnej modyfikacji do 200 km/h. Zakup nowych lokomotyw był wcześniej tłumaczony przez właściciela RegioJet jako próba pozbycia się leasingu. RegioJet pozbędzie się w ten sposób dziesięciu wynajętych dziś lokomotyw, za które płaci miesięcznie nieco poniżej 50 tys. euro, to jest ok. 1,2 mln koron. Przewoźnik stopniowo chce mieć więcej własnych, a mniej dzierżawionych lokomotyw. Prowadzone są również rozmowy w sprawie zamówienia nowych wagonów.