Punkty pomocowe i miejsca odpoczynku w specjalnie wyznaczonych strefach, dodatkowe toalety oraz udogodnienia dla wolontariuszy – to najważniejsze rozwiązania, jakie są już wprowadzane w obsłudze pasażerów na dworcu Warszawa Centralna.
Dla jak najlepszej obsługi pasażerów przybywających z Ukrainy na stołeczny Dworzec Centralny kolejarze wspólnie z służbami wojewody wprowadzają zmiany w funkcjonowaniu obiektu i jego najbliższego otoczenia. Najważniejsze udogodnienia to:
- postawienie obok dworca ogrzewanego namiotu KGHM, w którym będą wydawane posiłki
- i napoje,
- udostępnienie Miastu przestrzeni na postawienie dodatkowych przenośnych toalet przy dworcu,
- wyznaczenie parkingu dla zaopatrzenia wolontariuszy,
- utworzenie punktu ambulatoryjnego (w miejscu punktu szczepień przeciw COVID-19 w holu głównym), gdzie będą skoncentrowane wszystkie służby medyczne,
- wyznaczenie na antresoli strefy odpoczynku dla osób dłużej oczekujących na dalszą podróż,
- wyznaczenie na I piętrze wydzielonej strefy dla kobiet z dziećmi,
- utworzenie zarządzanej prze służby wojewody strefy informacyjnej (przy filarach w holu głównym), w której będą: informacja ogólna, informatorzy PKP Intercity (rozkład jazdy pociągów), wolontariusze, tłumacze, operatorzy telefonii komórkowych (karty SIM),
- zwiększenie przepustowości bezpłatnego Wi-Fi na dworcu (informacja o sposobie logowania będzie widoczna w różnych częściach dworca).
Ponadto przedstawiciele PKP S.A. uzgodnili z harcerzami przejęcie przez nich roli koordynatorów działań wolontariuszy. Aby ułatwić im pracę, PKP przydzieliły harcerzom dodatkowe pomieszczenia, gdzie są prowadzone rejestracja wolontariuszy i przydział zadań.
Więcej informacji o pomocy obywatelom Ukrainy na dworcach PKP znajduje się na:
- PL: https://www.pkp.pl/pl/pkp-aktualnosci/3146-pomoc-dla-obywateli-ukrainy-na-dworcach-przemysl-glowny-i-chelm
- UA: https://www.pkp.pl/pl/pkp-aktualnosci/3147-2022-02-26-00-31-41