W lutym VR Group (koleje fińskie) przewiozły 696 tys. pasażerów i 2,6 mln ton towarów.

W lutym VR Group (koleje fińskie) przewiozły 696 tys. pasażerów i 2,6 mln ton towarów.

15 marca 2022 | Źródło: VR Group / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W lutym wykonano łącznie około 696 000 krajowych podróży dalekobieżnych, o około 59% więcej niż w lutym 2021 r., ale o około 39% mniej niż w 2019 r. Wolumen transportu kolejowego VR Transpoint w lutym był o 6% niższy niż rok wcześniej, przy czym koleją przewieziono około 2,6 mln ton towarów.

 

 

Pociąg VR Fot. Janne Mikkila

 

Największy wzrost w lutym w porównaniu ze styczniem odnotowano na trasach Helsinki - Jyväskylä (+136%), Helsinki - Oulu (+103%) oraz Helsinki - Tampere (90%).

"W lutym odnotowano znaczny wzrost liczby podróży, ponieważ w tym okresie przypada sezon urlopów narciarskich. Nasi klienci masowo wybierają podróże krajowe jako sposób na spędzenie wakacji, i słusznie. Co tydzień przywracamy też pociągi do ruchu, ponieważ zapotrzebowanie oczywiście wzrosło, ale wciąż jest miejsce. Razem z naszymi pasażerami chcemy codziennie dokonywać wyborów na rzecz neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla i lepszej przyszłości" - mówi Topi Simola, dyrektor ds. transportu pasażerskiego.

Niewielki spadek towarowych przewozów kolejowych. 

Wolumen transportu kolejowego VR Transpoint spadł w lutym o 6% w porównaniu z rokiem ubiegłym, do 2,6 (2,7) mln ton. W styczniu wielkość przewozów kolejowych w ruchu krajowym spadła o 13%, natomiast w ruchu międzynarodowym wzrosła o 12% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

 

VRTranspoint - transport drewna na północy Finflandii. Fot. Juho Kuva / VR Group

 

W lutym na punktualność na długich trasach wpłynęły surowe warunki zimowe 

W lutym punktualność na długich trasach stanowiła poważne wyzwanie ze względu na trudne warunki zimowe, pomimo podjętych środków ostrożności. Wskaźnik punktualności w lutym wyniósł 71,7%, czyli poniżej docelowego poziomu 90%. Cel dotyczący punktualności nie jest osiągnięty, jeśli pociąg dalekobieżny spóźni się o 5 minut lub więcej. Głównymi przyczynami opóźnień były: choroba lokomocyjna (40%), problemy z trasą (32%) i inne powody (27%)

W usługach lokalnych VR punktualność w styczniu wyniosła 90,4%, czyli nadal poniżej docelowej punktualności 97%. Cel punktualności nie jest osiągnięty, jeśli pociąg dojeżdżający do pracy spóźni się o 3 minuty lub więcej.

Średnie opóźnienie pociągów podmiejskich HSL w styczniu wyniosło 1,03 minuty. Większość opóźnień (57%) wynikała z innych przyczyn, 40% z przyczyn związanych z trasą, a 7% z przyczyn związanych z VR.