Czeski przewoźnik kolejowy Unipetrol Doprava z Grupy PKN ORLEN, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wciąż modernizuje swoją flotę lokomotyw. Właśnie zaprezentował kolejną, nową wielosystemową lokomotywę Siemens Vectron MS w firmowej, biało-czerwonej malaturze.
Od dłuższego czasu ORLEN Unipetrol inwestuje w rozwój i modernizację swojej floty lokomotyw. Nowoczesne lokomotywy Vectron mają pomóc przewoźnikowi Unipetrol Doprava zwiększyć wielkość przewozów, a jednocześnie obniżyć koszty eksploatacji. Ich zużycie energii jest o około połowę niższe niż lokomotyw spalinowych, dzięki czemu łączna emisja CO2 jest niższa, co wpisuje się w strategię Grupy PKN ORLEN zakładającą osiągnięcie neutralności emisyjnej do 2050 roku.
Pierwszą lokomotywę Siemens Vectron MS spółka wprowadziła do swojej floty w październiku 2017 r., a dwie kolejne dołączyły do niej wiosną 2018 r. W styczniu 2021 roku Unipetrol Doprava odebrał pierwszą z kolejnych czterech nowych lokomotyw Siemens Vectron MS, która przybrała biało-czerwone barwy. Obecnie zaprezentowana jest szóstą z kolei lokomotywą Siemens Vectron, która trafiła do służby w grudniu 2021 roku.
Vectrony mogą działać nie tylko w Republice Czeskiej, ale także we wszystkich krajach sąsiednich - w Polsce, na Słowacji, na Wegrzech, w Niemczech i Austrii. Zapewniają nie tylko wysoką efektywność, ale także bezpieczeństwo. Oprócz krajowych systemów sterowania pociągiem w poszczególnych krajach, lokomotywy są wyposażone w nowoczesny, zunifikowany Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS), GSM-R i zdalną diagnostykę.