Ponad 100 lokomotyw Traxx DC3 sprzedanych przez Alstom, wyprodukowanych w Vado Ligure.

Ponad 100 lokomotyw Traxx DC3 sprzedanych przez Alstom, wyprodukowanych w Vado Ligure.

18 marca 2022 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Alstom, światowy lider w dziedzinie ekologicznej i inteligentnej mobilności, kontynuuje rozszerzanie dostaw lokomotyw elektrycznych Traxx DC3. Alstom podpisał trzy nowe umowy na dostawę lokomotyw Traxx w drugiej połowie stycznia 2022 roku, na łączną liczbę 13 lokomotyw:

  • Firma GTS Rail z Bari ogłosiła zamówienie na pięć dodatkowych jednostek z systemem Last Mile (LM). Dołączą one do 14 lokomotyw GTS Traxx DC2 (E.483) i 8 lokomotyw Traxx DC3.
  • Włoski oddział firmy leasingowej Railpool zamówił pięć Traxx DC3 LM. Będą one stanowiły uzupełnienie 10 już eksploatowanych lokomotyw przynoszących dochód oraz do 5 lokomotyw, które Railpool odziedziczył po LOCOITALII.
  • Prywatny operator Medway Italia kupił trzy Traxx DC3 LM. Flota firmy powiększy się do dziewięciu lokomotyw, z których trzy już jeżdżą, trzy są w bieżącej produkcji, a ostatnie trzy zostały zamówione w styczniu.

 

Fot.

 

Od momentu złożenia pierwszego zamówienia na 40 lokomotyw w grudniu 2017 r. przez Mercitalia Rail (Grupa Ferrovie dello Stato - Włoskie Koleje Państwowe), kilku prywatnych operatorów i firm leasingowych wybrało tę najnowocześniejszą lokomotywę jako podstawę swoich planów rozwoju.

101 lokomotyw zostało zakupionych przez ośmiu różnych klientów, w ramach osiemnastu oddzielnych zamówień podstawowych lub opcji. Ostatnie trzy kontrakty, zawarte w styczniu br, są dowodem zaufania klientów, składających powtarzające się zamówienia w celu powiększenia istniejącej floty. Dostawy 13 lokomotyw Traxx są planowane na okres od maja 2022 r. do pierwszej połowy 2023 r.

Spośród wszystkich 101 Traxx DC3, 44 posiadają wyposażenie Last Mile - Diesel and Battery, które pozwala na użytkowanie lokomotywy na liniach niezelektryfikowanych, często spotykanych w portach, obszarach przemysłowych lub terminalach. Liczba lokomotyw wyposażonych w LM wzrasta, po tym jak niedawno w zakładach Alstom w Vado Ligure przeprowadzono modernizację po dostawie. Obecnie po włoskiej sieci kolejowej jeździ 85 lokomotyw Traxx DC3, w obu konfiguracjach z wyposażeniem LM lub bez niego.

W lutym 2019 r. Traxx DC3, znany we Włoszech jako klasa E.494, otrzymał homologację typu od Krajowego Urzędu Bezpieczeństwa.

Platforma Traxx 3 to najnowocześniejsza platforma dla lokomotyw czteroosiowych w Europie. Trzy modele Traxx AC3, Traxx MS3 i Traxx DC oferują zwiększone osiągi operacyjne i niezawodność, a także są bardziej energooszczędne niż poprzednie wersje. Ponadto ich okresy międzyprzeglądowe zostały wydłużone o 33%, aby poprawić dostępność i zmniejszyć nakłady na konserwację. W ciągu ostatnich 20 lat sprzedano ponad 2400 jednostek. Zostały one zatwierdzone w 20 krajach i pokonują rocznie ponad 300 mln km. Trzy modele, Traxx AC3, Traxx MS3 i Traxx DC3, wyposażone są w pomocniczy silnik wysokoprężny do mostkowania odcinków niezelektryfikowanych z opcjonalną funkcją LM.

Wszystkie lokomotywy przeznaczone na rynek włoski były i będą produkowane w zakładach Alstom w Vado Ligure. Zakład, który posiada ponad stuletnie doświadczenie w projektowaniu i budowie lokomotyw, w tym najnowszej generacji lokomotyw elektrycznych Traxx, jest centrum produkcji i utrzymania taboru kolejowego, lokomotyw i podsystemów. Historyczny obiekt, w którym zatrudnionych jest ponad 400 pracowników, zajmujących się produkcją najnowszej generacji lokomotyw elektrycznych Traxx dla włoskich i europejskich przewoźników towarowych, a także przeprowadzaniem remontów kapitalnych jednostek trakcyjnych.

.