"Orzech" CARGOUNIT już wkrótce zasili flotę Lotos Kolej

"Orzech" CARGOUNIT już wkrótce zasili flotę Lotos Kolej

24 marca 2022 | Źródło: Siemens Mobility / CARGOUNIT
PODZIEL SIĘ

CARGOUNIT - największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej odebrała kolejną lokomotywę Vectron MS w ramach umowy dostawy 10 lokomotyw podpisanej we wrześniu 2021 r. o czym wcześniej donosił Kurier Kolejowy. Firma zdecydowała się także uruchomić opcję na zakup 5 dodatkowych pojazdów od Siemens Mobility.

Fot. Siemens Mobility

 

Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach, a dzięki temu kompleksowo odpowiadające zapotrzebowaniu większości dzisiejszych przewoźników kolejowych. Podstawowym założeniem przy ich konstrukcji była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.

Odebrana lokomotywa Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz została wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywy Vectron z kontraktu z 2021 r. przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Serbii i Holandii, opcjonalnie na terenie Rumunii oraz Bułgarii. Co ważne, pojazdy z platformy Vectron – jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie – posiadają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.

 

"Orzech" w całej okazałości. Fot. Siemens Mobilty

 

Firma CARGOUNIT zakupiła już łącznie 18 lokomotyw od Siemens Mobility z platform Vectron i Smartron. Teraz firma decyduje się także na uruchomienie opcji na kolejne 5 Vectronów MS, z możliwością zamówienia kolejnych 15 pojazdów do 2023 r. Łącznie CARGOUNIT może mieć w swojej flocie blisko 40 lokomotyw Siemensa.

- Nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron to klucz do realizacji różnorodnych zadań przewozowych w całej Europie i intensywnego rozwoju zwłaszcza w segmencie intermodalnym. Cieszymy się, że CARGOUNIT - nasz czołowy polski klient, rozwija swoją obecność na polskim i europejskim rynku, budując swoją przewagę konkurencyjną właśnie poprzez nasze lokomotywy. W tym roku planujemy dostarczyć kolejne pojazdy z platformy Vectron i Smartron w rekordowym czasie dla CARGOUNIT - powiedział Hubert Meronk, prezes zarządu Siemens Mobility Sp. z o.o.

 

Fot. Siemens Mobility

 

- Obserwujemy zmieniające się trendy na rynku i wraz ze wzrostem przewozów międzynarodowych, przewozów w obszarze intermodalnym, motoryzacyjnym oraz chemicznym dostosowujemy naszą flotę lokomotyw. Obecnie, wobec braku alternatywnych platform lokomotyw wielosystemowych homologowanych na rynki, gdzie prowadzą działalność nasi klienci, skorzystanie z opcji zakupu 5 dodatkowych lokomotyw jest dla nas naturalnym wyborem w zakresie rozbudowy naszej oferty najmu lokomotyw wielosystemowych. Odbierana od Siemens Mobility lokomotywa Vectron MS to kolejna z zamówionych przez nas lokomotyw w ramach umowy dostawy z września 2021 r. Lokomotywa ta zasili następnie flotę naszego największego klienta Lotos Kolej i będzie służyć do realizacji przewozów międzynarodowych. Kontynuujemy tradycję nazywania lokomotyw imionami i przydomkami naszych pracowników. Przekazywana lokomotywa nosi imię Orzech i została tak nazwana, aby uhonorować naszego kolegę Piotra Orzechowskiego, Dyrektora Operacyjnego, który jest jedną z najbardziej zasłużonych osób zaangażowanych w rozwój CARGOUNIT. - powiedział Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT Sp. z o.o.

Firma Siemens Mobility sprzedała już 1327 lokomotyw Vectron łącznie 61 klientom. Lokomotywy te przejechały blisko 550 milionów kilometrów i są dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii.

Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już blisko 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.

 

Fot. Siemens Mobility