Koleje Węgierskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę 115 nowych lokomotyw elektrycznych

Koleje Węgierskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę 115 nowych lokomotyw elektrycznych

27 marca 2022 | Źródło: https://iho.hu / MÁV-Start / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Procedura przetargowa na dostawę stu piętnastu lokomotyw elektrycznych została pomyślnie zakończona. Węgierski MÁV-START podpisze ze zwycięzcą umowę ramową, która umożliwi przewoźnikowi odnowienie floty 40-letnich pojazdów trakcyjnych poprzez zakup dziewięćdziesięciu dwusystemowych i dwudziestu pięciu trzysystemowych lokomotyw elektrycznych.

 

Fot. Wizualizacja MÁV-START

Umowa ramowa zostanie zawarta przez MÁV-Start z firmami Siemens Mobility Kft. i Siemens Mobility Austria GmbH, które wspólnie złożyły oferty w otwartym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Siemens złożył ostateczną ofertę, która była niższa od wartości szacunkowej przewidzianej w budżecie projektu.

Węgierski przewoźnik dzięki tej inwestycji będzie mógł nabyć nowoczesne pojazdy, bardziej przyjazne dla środowiska. Nowe wysokowydajne lokomotywy zastąpią głównie starzejące się lokomotywy elektryczne serii V43 o prędkości maksymalnej 120 km/h. Nowy tabor powinien osiągać prędkość do 200 km/h i będzie bardziej energooszczędny.

Nowe lokomotywy elektryczne będą wykorzystywane głównie do realizacji usług IC oraz rozszerzenia usług IC+.

Węgierski portal branżowy IHO.hu poinformował, iż oprócz Siemensa ofertę złożył także Bombardier (obecnie Alstom), który zaoferował lokomotywy Traxx3s. Opublikował również ceny zaoferowanych lokomotyw:

Siemens Vectron:

Cena jednostkowa netto lokomotywy dwusystemowej - 3 mln 490 tys. Euro
Cena jednostkowa netto lokomotywy trzysystemowej -  4 mln 65 tys. Euro

Bombardier Traxx3:

Cena jednostkowa netto lokomotywy dwusystemowej - 4 mln 580 tys. Euro
Cena jednostkowa netto lokomotywy trzysystemowej  - 4 mln 650 tys. Euro.