Colas Rail z kontraktami na utrzymanie torów w tunelu kolejowym pod kanałem La Manche

Colas Rail z kontraktami na utrzymanie torów w tunelu kolejowym pod kanałem La Manche

27 marca 2022 | Źródło: Colas Rail
PODZIEL SIĘ

Colas Rail wygrał dwa kontrakty na utrzymanie torów w tunelu pod kanałem La Manche przyznane przez Eurotunnel. Te dwa tunele kolejowe, łączące północną Francję z południowo-wschodnią Anglią, służą do transportu towarów i pasażerów, stanowiąc sieć kolejową o długości 200 km. Łączna kwota obu kontraktów wynosi 10,4 mln euro.

Fot. Colas Rail

Pierwsza umowa, zawarta na okres trzech lat, z opcją dwóch dodatkowych lat, dotyczy rutynowego utrzymania 200 km torów w sieci. Zespoły Colas Rail będą więc pracować zarówno w dwóch terminalach kolejowych, z których każdy obejmuje 10 peronów i 50 km torów, jak i w tunelach.

Kwota tego pierwszego kontraktu wynosi 2,5 mln.

Drugi wygrany kontrakt dotyczy odnowienia szyn. Prace, wykonywane przez Colas Rail, obejmą odnowienie wszystkich szyn i mocowań szyn w dwóch tunelach kolejowych.

Kontrakt został zawarty na okres trzech lat. Do chwili obecnej zespoły zakończyły rozładunek szyn spawanych w sposób ciągły na rok 2022 i rozpoczynają kampanie wymiany szyn. Kampanie te trwają od trzech do czterech miesięcy w roku przez trzy lata i odbywają się w nocy w weekendy. Każdej nocy mobilizowanych jest około 60 osób.

Zespoły te zajmują się również koordynacją bezpieczeństwa, jak również realizują zadania związane z Projektowaniem i Zarządzaniem Budową (CDM), zgodnie z przepisami brytyjskimi.

Do pracy na tych budowach Colas Rail zatrudni lokalnie rekrutowanych pracowników, specjalnie przeszkolonych i uprawnionych do pracy dla Eurotunelu.

Kwota tego drugiego kontraktu wynosi 7,9 mln euro.

"Kontrakty te są wymagające dla naszych zespołów, ponieważ muszą one pracować przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z obowiązkiem interwencji w ciągu dwóch godzin w przypadku wystąpienia problemu - wyjaśnia Grégory Petit, kierownik Voie ITE Nord Colas Rail. Jesteśmy dumni, że nasz klient Eurotunnel odnowił swoje zaufanie do nas, doceniając w ten sposób inwestycję i jakość pracy naszych zespołów przez sześć lat."

Colas Rail wykonał swoje pierwsze prace w tunelach kolejowych pod kanałem La Manche w 2009 roku, a następnie podpisał wstępną pięcioletnią umowę na konserwację w listopadzie 2014 roku. Łącznie, te różne umowy oznaczają średnio ponad 480 interwencji rocznie dla zespołów Colas Rail.