Renfe zleciła Talgo prace modernizacyjne w pociągach Alvia S-730

Renfe zleciła Talgo prace modernizacyjne w pociągach Alvia S-730

04 kwietnia 2022 | Źródło: RENFE / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Hiszpańska Renfe przeprowadza przebudowę hybrydowych, szybkich pociągów o zmiennym rozstawie kół serii Alvia 730. Pociągi te, wyprodukowane pierwotnie przez Talgo, są przebudowywane przez samo Talgo w fabryce w Las Matas (Las Rozas, Madryt). Prace pozwolą na gruntowne odnowienie wystroju wnętrz i komfortu jazdy w pociągu.

Fot. RENFE

 

Prace prowadzone przez Talgo, na zlecenie Renfe, poprawią wystrój wnętrz i komfort podróży pasażerów w pociągach. W sumie Renfe zainwestuje ponad 11 milionów euro w renowację 14 pociągów Alvia serii 730, nad którymi pracuje firma Talgo, oraz kolejne 24 miliony euro w przebudowę 30 pociągów serii 130.

 

Wnętrze modernizowanego pociągu Alvia serii 730. Fot. RENFE

 

Ulepszenia we wnętrzu pociągu obejmują wymianę obecnej wykładziny podłogowej na flotex (unikalna wykładzina łącząca zalety elastycznego, trwałego i trudnościeralnego materiału podłogowego z ciepłem i wygodą, jakie daje wykładzina dywanowa, która jest wytrzymała i higieniczna, całkowicie wodoodporna i zmywalna) oraz obicie siedzeń skórą (podobnie jak w pociągu S-106), montaż stabiluzujących bagaż "klinów" na półkach bagażowych, poprawę estetyki toalet, wymianę zewnętrznych i wewnętrznych monitorów oraz zastąpienie obecnego oświetlenia diodami LED. Zostanie również poprawiona zewnętrzna powłoka lakiernicza pociągów.

 

Kabina maszynisty modernizowanego pociągu Alvia serii 730. Fot. RENFE

 

Pociągi Alvia serii 730 to pociągi hybrydowe, wykorzystujące zarówno technologię trakcji spalinowej, jak i elektrycznej. Ten model pociągu ma również system zmiennego rozstawu kół, który umożliwia jazdę zarówno po torach o rozstawie międzynarodowym (linia dużych prędkości), jak i po torach o rozstawie iberyjskim.

Zastosowane w nim systemy sygnalizacji (ERTMS, LZB i cyfrowy ASFA) gwarantują interoperacyjność w całej hiszpańskiej sieci kolejowej i uzupełniają wyposażenie techniczne jednego z najbardziej wszechstronnych szybkich pociągów na świecie.