Hiszpańska Renfe przeprowadza przebudowę hybrydowych, szybkich pociągów o zmiennym rozstawie kół serii Alvia 730. Pociągi te, wyprodukowane pierwotnie przez Talgo, są przebudowywane przez samo Talgo w fabryce w Las Matas (Las Rozas, Madryt). Prace pozwolą na gruntowne odnowienie wystroju wnętrz i komfortu jazdy w pociągu.
Prace prowadzone przez Talgo, na zlecenie Renfe, poprawią wystrój wnętrz i komfort podróży pasażerów w pociągach. W sumie Renfe zainwestuje ponad 11 milionów euro w renowację 14 pociągów Alvia serii 730, nad którymi pracuje firma Talgo, oraz kolejne 24 miliony euro w przebudowę 30 pociągów serii 130.
Ulepszenia we wnętrzu pociągu obejmują wymianę obecnej wykładziny podłogowej na flotex (unikalna wykładzina łącząca zalety elastycznego, trwałego i trudnościeralnego materiału podłogowego z ciepłem i wygodą, jakie daje wykładzina dywanowa, która jest wytrzymała i higieniczna, całkowicie wodoodporna i zmywalna) oraz obicie siedzeń skórą (podobnie jak w pociągu S-106), montaż stabiluzujących bagaż "klinów" na półkach bagażowych, poprawę estetyki toalet, wymianę zewnętrznych i wewnętrznych monitorów oraz zastąpienie obecnego oświetlenia diodami LED. Zostanie również poprawiona zewnętrzna powłoka lakiernicza pociągów.
Pociągi Alvia serii 730 to pociągi hybrydowe, wykorzystujące zarówno technologię trakcji spalinowej, jak i elektrycznej. Ten model pociągu ma również system zmiennego rozstawu kół, który umożliwia jazdę zarówno po torach o rozstawie międzynarodowym (linia dużych prędkości), jak i po torach o rozstawie iberyjskim.
Zastosowane w nim systemy sygnalizacji (ERTMS, LZB i cyfrowy ASFA) gwarantują interoperacyjność w całej hiszpańskiej sieci kolejowej i uzupełniają wyposażenie techniczne jednego z najbardziej wszechstronnych szybkich pociągów na świecie.