Newag kończy testy lokomotywy Dragon 2 w Czechach

Newag kończy testy lokomotywy Dragon 2 w Czechach

08 kwietnia 2022 | Źródło: zdopravy.cz / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Po ponad roku dobiegają końca prace nad homologacją nowej lokomotywy elektrycznej Dragon 2 nowosądeckiego producenta Newag. Sześcioosiowa lokomotywa jest testowana na torze testowym Instytutu Badań Kolejowych w Velimie od końca 2020 r., a w nocy ze środy na czwartek przeprowadzono pierwsze przepisowe testy na czeskiej sieci kolejowej.

Lokomotywa Newag Dragon 2 podczas próby pantografu. Fot. Radim Škopec / zdopravy.cz

Zostały one dostarczone producentowi przez firmę Metrans Rail. Jest to lokomotywa ET43-001, na której przeprowadzono badanie pantografu na odcinku Hrušovany u Brna - Modřice. Następnie zostanie przeprowadzony test kompatybilności z komputerami osiowymi (stacja Třebušice, 12.4.). Od 20 kwietnia na trasie okrężnej Ostrawa - Hawierzów - Czeski Cieszyn - Bohumín - Ostrawa testowana będzie kompatybilność krajowego systemu kontroli pociągu z systemem ETCS. Następnie lokomotywa ma zostać przewieziona na Słowację.

 

Lokomotywa Newag Dragon 2 podczas próby pantografu. Fot. Radim Škopec / zdopravy.cz

 

Dopuszczenie do eksploatacji w Czechach i na Słowacji jest warunkiem stawianym przez klienta, czyli PKP Cargo. Zamówiono w sumie 31 lokomotyw Dragon 2, z czego 24 w wersji dwusystemowej i 7 lokomotyw DC z modułem Last Mile. Wartość zamówienia wynosi 518,9 mln zł. Lokomotywy te, oznaczone symbolem E6MST, są sześcioosiowe i przeznaczone przede wszystkim do obsługi ciężkich pociągów towarowych. Lokomotywy mogą osiągać prędkość 120 km/h, a ich moc maksymalna wynosi 5 MW.