Kolejny, rozbudowany o trzeci człon Flirt3 wyjedzie niebawem na tory województwa łódzkiego

Kolejny, rozbudowany o trzeci człon Flirt3 wyjedzie niebawem na tory województwa łódzkiego

11 kwietnia 2022 | Źródło: Łódzka Kolej Aglomeracyjna / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Kolejny - piąty, rozbudowany o trzeci człon pojazd typu Flirt jest już na Zapleczu Technicznym ŁKA. Wkrótce rozpocznie służbę na szlakach kolejowych województwa łódzkiego. Pozostałe pięć pojazdów firma Stadler przekaże do eksploatacji sukcesywnie do końca września 2022 roku. Przypominamy, że dzięki inwestycji liczba miejsc siedzących w pociągu zwiększyła się ze 120 do186. Długość dodatkowego przedziału pasażerskiego wynosi 17,5 metra, a całego rozbudowanego pojazdu 63,2 metra. W członie znajduje się 66 miejsc siedzących i dwie pary drzwi. Wyposażony jest - zgodnie z obecnym standardem pociągów FLIRT - w klimatyzację, wifi, gniazdka elektryczne i urządzenia bezpieczeństwa.

 

Fot. Piąty trójczłonowy FLIRT dotarł do Łodzi. Fot. Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała z firmą Stadler Polska umowę na rozbudowę dziesięciu dwuczłonowych elektrycznych pociągów typu FLIRT o dodatkowy trzeci, fabrycznie nowy człon, w ramach projektu “Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap III” Rozbudowa pojazdów to projekt innowacyjny w skali Polski i Europy. Inwestycja została dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Wartość projektu to 68 481 150,00, kwota dofinansowania z RPO wyniosła 47 455 500,00. W ramach umowy Stadler zobowiązał się także do utrzymania pojazdów do roku 2029.

 

Źródło: Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

 

Zgodnie z przyjętym harmonogramem Stadler Polska otrzymał najpierw do przebudowy jeden zespół trakcyjny. Po zamontowaniu dodatkowego, środkowego członu, przeprowadzeniu wszelkich testów i badań trójczłonowy zestaw został dopuszczony do ruchu. Od tego momentu do zakładów Stadlera w Siedlcach trafiają kolejne pojazdy.

 

Pierwszy trójczłonowy Flirt  ŁKA w trakcie testów ETCS. (listopad 2021r.)
Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejowy

 

Homologacja rozbudowanego pojazdu była procesem czasochłonnym. Teraz wyprodukowane środkowe człony dla wszystkich pozostałych zespołów trakcyjnych oczekują w fabryce na montaż, stąd też po dostarczeniu pojazdów do zakładu w Siedlcach ich rozbudowa jest szybko i sprawnie realizowana. Praktycznie co miesiąc kolejny pojazd bedzie opuszczał zakład producenta.