Zapotrzebowanie na zrównoważony kolejowy transport towarowy z Austrii do Europy Północnej stale rośnie. Dlatego też ÖBB Rail Cargo Group (RCG) zwiększa od teraz liczbę kursów w obie strony z Linzu do Belgii i Skandynawii. To z kolei pozwoli na szybkie połączenia z regionami gospodarczymi w Europie Północnej, Środkowej i Południowo-Wschodniej. Inne korzyści to możliwość połączenia z portami w północnej i południowej Europie oraz z dalekomorskimi szlakami żeglugowymi, co umożliwi dalszy transport towarów.
Sześć razy w tygodniu do Belgii.
Od siedmiu lat RCG łączy Linz z belgijskimi portami w Antwerpii, Zeebrugge i Gandawie, jak również z rozległymi strefami przemysłowymi w całej Belgii. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem w sektorze stalowym, chemicznym, olejów mineralnych, papierniczym i materiałów budowlanych, RCG zwiększa częstotliwość tego połączenia do sześciu kursów w obie strony tygodniowo. Oznacza to, że RCG przewozi obecnie ładunki wagonowe (w tym towary niebezpieczne) pomiędzy Austrią a Belgią prawie codziennie, bez przerwy, z czasem tranzytu wynoszącym zaledwie jeden dzień.
Sześć razy w tygodniu do Skandynawii.
Na początku tego roku, RCG rozpoczęło transport towarów z Linz przez Rheinkamp (w pobliżu niemieckiego Duisburga) do Malmö w Szwecji i z powrotem do Wels. Wykorzystanie tej usługi stale rośnie, zwłaszcza w przypadku transportu stali, papieru i towarów konsumpcyjnych. Z tego powodu zwiększono do trzech kursów w tygodniu w obie strony usługę TransFER, która umożliwia również przewóz towarów niebezpiecznych. Towary można również dodać do pociągu w Rheinkamp (w drodze do Skandynawii) lub skierować do innych miejsc (na przykład w Niemczech lub do Francji, Belgii czy Holandii) w drodze powrotnej. Podróż z Linzu do Malmö trwa około 2 i pół dnia.