Nowa tożsamość dla AVE hiszpańskiego przewoźnika Renfe

Nowa tożsamość dla AVE hiszpańskiego przewoźnika Renfe

21 kwietnia 2022 | Źródło: RENFE / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Wczoraj (20.04.2022r.) hiszpańska firma Renfe przedstawiła nową identyfikację wizualną marki AVE, która ma odzwierciedlać drogę, jaką przebyła AVE w ciągu ostatnich 30 lat i dostosować się do nowego pozycjonowania marki.

Fot. RENFE

 

Z okazji 30. rocznicy pierwszego połączenia AVE między Madrytem a Sewillą, która przypada dzisiaj, nowa tożsamość spogląda w przyszłość, nie zapominając jednak o początkowych korzeniach, które od 30 lat stanowią o jej tożsamości i sprawiają, że AVE jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych produktów w Hiszpanii.

Nowa identyfikacja wizualna AVE to zmiana stylu lub odnowienie istniejącego wizerunku. W styczniu ubiegłego roku firma Renfe ogłosiła konkurs pomysłów, otwarty dla wszystkich agencji i firm, mający na celu odnowienie wizerunku marki AVE. Do konkursu zgłosiło się ponad 50 agencji kreatywnych, projektowych i reklamowych, a po analizie propozycji oraz technicznej i ekonomicznej ocenie pomysłów zwycięzcą konkursu została agencja reklamowa TRUPP z Bilbao.

Na poziomie wizualnym w logo utrzymano nacisk na centralną literę marki, "V", która zawsze miała bardziej wyrazistą osobowość. W tej ewolucji jest ona przedstawiona jako metafora zbiegu dróg, ludzi, doświadczeń i spotkań. Litera ta może być również używana jako izolowany izotyp w niektórych prrezentacjach i nośnikach.

 

AVE przechodzi obecnie przemianę, aby dotrzeć do nowych odbiorców i zwiększyć liczbę użytkowników, stając się produktem bardziej dostępnym dla wszystkich i oferującym większą elastyczność oferty handlowej, dostosowanej do potrzeb różnych podróżnych.

Zmianom handlowym towarzyszyć będzie istotna zmiana wizualna marki, która nie była odnawiana od czasu jej powstania. Wraz z tymi nowymi zmianami zostanie również dostosowana identyfikacja wizualna, tak aby nadal była nowoczesną i aktualną marką, gotową do dalszego konkurowania jako lider w dziedzinie transportu w Hiszpanii, przy jednoczesnym zachowaniu swoich atrybutów: zaangażowania, przywództwa, doskonałości, bliskości i elastyczności.

 

źródło: RENFE

 

Ochrona prawna marki 

Firma Renfe wzmocniła ochronę prawną marki AVE, której prawa są zarejestrowane we Wspólnotowym Urzędzie Znaków Towarowych, dzięki niedawnemu przystąpieniu do Stowarzyszenia Obrony Znaków Towarowych (ANDEMA), które broni praw do marek firm w Hiszpanii.

AVE to najwyższej jakości usługa firmy Renfe oraz uznana i wysoko ceniona marka, nie tylko przez klientów, ale stała się punktem odniesienia dla szybkich pociągów na całym świecie.

AVE jest również uznawana za "Markę Renomowaną", co daje jej specjalny stopień ochrony prawnej, a także została nazwana "Ambasadorem Marki Hiszpańskiej" przez Forum Marek Hiszpańskich (Leading Brands of Spain Forum).

 

Fot. RENFE

 

Dobrowolne zobowiązanie do punktualności 

Atrybuty AVE wpisują się w charakterystyczne dla Renfe powołanie do lojalności wobec klienta, które stawia pasażera w centrum decyzji. Dobrowolne zobowiązanie do przestrzegania punktualności jest czynnikiem wyróżniającym Renfe jako firmę europejską o najkorzystniejszym dla klientów systemie rekompensat.

Dobrowolne zobowiązanie Renfe do zachowania punktualności w pociągach AVE znacznie przekracza warunki rekompensaty określone w przepisach europejskich i w rozporządzeniu w sprawie ustawy o sektorze kolejowym. W ten sposób firma Renfe zwraca 100% ceny biletu AVE w przypadku opóźnień przekraczających 30 minut oraz 50% ceny biletu w przypadku opóźnień przekraczających 15 minut.

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego odszkodowanie musi wynosić 25% ceny biletu w przypadku opóźnień od 1 do 2 godzin i 50%, jeśli opóźnienie przekracza 2 godziny. Rozporządzenie w sprawie ustawy o transporcie kolejowym przewiduje zwrot kosztów w wysokości 50% w przypadku opóźnień przekraczających 60 minut i 100% w przypadku opóźnień przekraczających 90 minut.

Zobowiązanie Renfe do zachowania punktualności wobec klientów nie tylko podnosi poziom jakości usług, ale ma zastosowanie we wszystkich okolicznościach, także w przypadku opóźnień lub incydentów spowodowanych siłą wyższą.