Siemens Mobility dostarczy pierwsze pociągi Mireo Plus B z napędem bateryjnym do Danii

Siemens Mobility dostarczy pierwsze pociągi Mireo Plus B z napędem bateryjnym do Danii

03 maja 2022 | Źródło: Siemens Mobility
PODZIEL SIĘ

Siemens Mobility otrzymał zamówienie na dostawę siedmiu zasilanych bateryjnie pociągów Mireo Plus B dla Midtjyske Jernbaner w Danii. Jest to pierwszy kontrakt na kolej zasilaną bateriami w Danii i stanowi część projektu pilotażowego mającego na celu zastąpienie wszystkich spalinowych składów pociągów w całym kraju. Mireo Plus B łączy w sobie wszystkie zalety platformy Mireo z wysokowydajnym systemem akumulatorowym, który dzięki hybrydowemu napędowi akumulatorowemu umożliwia eksploatację pociągów na trasach z napowietrznymi liniami energetycznymi lub bez nich. Siedem dwuwagonowych elektrycznych składów pociągów zostanie dostarczonych do końca 2024 roku i ma kursować na dwóch liniach w regionie Midtjylland w Danii.

 

Fot. Siemens Mobility

 

"Oczekuje się, że pociągi na baterie wejdą do eksploatacji pod koniec 2024 roku. Jest to kluczowy krok w naszej własnej transformacji ekologicznej, ale także znaczący krok w kierunku celu, jakim jest neutralny pod względem emisji CO2 ruch pociągów w całej Danii," powiedziała Martha Vrist Dyrektor Generalny Midtjyske Jernbaner Drift A/S.

"Wraz z zakupem pociągów Mireo Plus B, Midtjyske Jernbaner zastępuje konwencjonalne pojazdy z silnikiem diesla najnowocześniejszymi, a lokalnie całkowicie bezemisyjnymi pociągami. Przyczyni się to znacząco do rozwoju regionu, oferując zrównoważoną i przyjazną dla środowiska opcję mobilności. Cieszymy się, że Midtjyske Jernbaner wybrało energooszczędne pociągi Mireo Plus B firmy Siemens Mobility, które zapewnią również wysoki poziom komfortu jazdy i lepsze wrażenia pasażerom", powiedział Albrecht Neumann, dyrektor generalny ds. taboru w Siemens Mobility.

Dwuwagonowy zespół trakcyjny Mireo Plus B może pomieścić 120 pasażerów na miejscach siedzących, porusza się z prędkością do 140 km/h, a jego zasięg przy zasilaniu akumulatorowym wynosi około 80 kilometrów. Akumulatory mogą być ładowane za pośrednictwem sieci trakcyjnej 25 kV na odcinkach zelektryfikowanych oraz poprzez odzyskiwanie energii hamowania pociągu. System baterii jest zamontowany pod podłogą i znajduje się w dwóch kontenerach bateryjnych. W systemie tym zastosowano baterie litowo-jonowe o długiej żywotności.

Jest to trzecie zamówienie, jakie Siemens Mobility otrzymał na Mireo Plus B i pierwsze poza granicami Niemiec. Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) zamówił 20 pociągów Mireo Plus B w 2020 roku, a Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) zamówił 31 w 2021 roku. Technologia ta była intensywnie testowana przez ponad rok w wersji wstępnej na prototypowym pociągu Desiro ML ÖBB Cityjet eco w Austrii.