Kolejna chińska jednostka z CRRC, największego na świecie producenta taboru kolejowego, przybyła dziś na tor testowy Instytutu Badań Kolejnictwa (VUZ) w Cerhenicach w celu przeprowadzenia prób. Są to piętrowe jednostki, które zostaną wydzierżawione przez austriackiego przewoźnika Westbahn.
Jednostka DDEMU2 jest obecna w Europie od ubiegłego roku. Dotychczas testowano je na torze w Wildenrath w Niemczech. Sześciowagonowy pojazd może pomieścić 571 pasażerów, a jego prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Jest on w pełni zaprojektowany zgodnie z normami TSI. Część badań wymaganych do uzyskania homologacji, zwłaszcza te dotyczących kompatybilności elektromagnetycznej, będzie przeprowadzanych w Czechach.


CRRC twierdzi, że w konstrukcji zastosowano więcej materiałów kompozytowych, co według producenta sprawia, że jednostka jest tylko o 10% cięższa od jednostki jednopiętrowej. Pociąg jest wyposażony w miejsca siedzące w pierwszej i drugiej klasie, a w jego wnętrzu znajdzie się miejsce na wózki inwalidzkie i rowery. Westbahn nie kupi pociągów, lecz je wydzierżawi. Zostanie on dopuszczony do eksploatacji w Austrii i pięciu innych krajach. Producent nie ogłosił jednak, w których konkretnie krajach.

Negocjacje pomiędzy chińskim producentem a austriackim przewoźnikiem rozpoczęły się w 2019 roku, kiedy to Westbahn po raz pierwszy ogłosił zakup nowych jednostek od CRRC. Przewoźnik ostatecznie zmienił jednak zdanie i zamówił piętnaście sześciowagonowych jednostek Stadler Kiss 3.
CRRC testuje już w Europie swój produkt - jednostka Sirius jest testowana na torze Cerhenice od ponad dwóch lat. Pierwotnie miał ją kupić Leo Express, ale odstąpił od umowy.
