Pierwsza generacja pojazdów FLIRT eksploatowana na liniach Südostbahn od 15 lat będzie odnowiona

Pierwsza generacja pojazdów FLIRT eksploatowana na liniach Südostbahn od 15 lat będzie odnowiona

05 maja 2022 | Źródło: www.bahnonline.ch / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Pociągi zespolone Flirt kursują na liniach Südostbahn od 15 lat. Dla pierwszej generacji floty Flirt, eksploatacja na tysiącach kilometrów odcisnęła swoje piętno. Dlatego właśnie są one obecnie odnawiane.

 

Zespół trakcyjny Flirt 1 należący do Südostbahn. Fot. SOB

 

Około 2,5 miliona kilometrów: Ten niewiarygodny dystans pokonał w ciągu ostatnich 15 lat Flirt 041 "Mythen". Do tej generacji należy w sumie jedenaście pociągów Flirt we flocie SOB. Aby zapewnić bezpieczną i niezawodną jazdę pojazdów w drugiej fazie ich eksploatacji, Schweizerische Südostbahn AG (SOB) planuje różne remonty i odnowienia - na przykład dlatego, że niektóre komponenty osiągnęły kres swojej żywotności. Dzięki trzem różnym projektom flota będzie odświeżana kawałek po kawałku. Oprócz własnego działu utrzymania ruchu SOB, w prace zaangażowane są również Stadler Service AG we Frauenfeld oraz warsztaty SBB w Bellinzonie.

Od 2024 r. 11 czterowagonowych składów FLIRT należących do Südostbahn (SOB) będzie remontowanych w warsztatach SBB Bellinzona. SBB pokonało krajową i zagraniczną konkurencję, wygrywając przetarg na zamówienie o wartości 6 mln CHF.

Aby zdążyć na czas z remontem pierwszej generacji pojazdów FLIRT, specjaliści z Bellinzonie rozpoczną przygotowania już latem tego roku, działania takie jak przygotowanie pracy, prace inżynieryjne czy produkcja specjalnych narzędzi zostaną podjęte od razu. Od stycznia 2024 r. będzie można remontować pociągi SOB, które normalnie kursują we wschodniej Szwajcarii. Zakres usług serwisowych jest szeroki - od wymiany różnych elementów, takich jak mieszki, sztywne złącza, spryskiwacze szyby przedniej lub węże łączące, po remont drzwi i elementów grzewczych. Dzięki malowaniu obudów pod siedzeniami, wymianie wykładziny podłogowej lub tapicerki oraz selektywnemu odnowieniu zewnętrznych elementów wykończeniowych, efekty remontu będą widoczne również dla klientów SOB. Prace będą oczywiście obejmować również rozdzielanie i montaż nadwozi pojazdów, a na koniec kontrole funkcjonalne lub kontrole systemów.

"Cieszymy się, że możemy zaprezentować SOB nasze doświadczenie w zakresie utrzymania ruchu" - mówi Daniel Moraschetti, kierownik działu utrzymania taboru w Produzione Viaggiatori. "Nasze warsztaty w Bellinzonie przechodzą transformację pod kątem utrzymania nowoczesnych pociągów pasażerskich, dlatego zamówienie otrzymane od SOB doskonale pasuje do naszej nowej oferty usług w Ticino. Chcielibyśmy podziękować firmie SOB za zaufanie, jakim nas obdarzyła."