Trwa przebudowa infrastruktury stacji Olsztyn Główny

Trwa przebudowa infrastruktury stacji Olsztyn Główny

23 maja 2022 | Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PODZIEL SIĘ

Na stacji Olsztyn Główny utrzymany jest rozkładowy ruch pociągów. Równocześnie przebudowa obejmuje wszystkie branże. Powstaje peron i tunelu w kierunku Zatorza, układane są nowe tory. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują Inwestycję wartą ok. 400 mln zł ze współudziałem środków unijnych z POPW.

 

Konstrukcja nowego peronu Fot. Damian Strzemkowski / PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na stacji układane są nowe tory. Układ torowy na wschodniej stronie stacji usprawni obsługę pociągów towarowych. Będzie możliwość przejazdu cięższych oraz dłuższych składów. Zdemontowano w obrębie stacji ponad 20 km torów i sieci trakcyjnej oraz 75 rozjazdów.

Po zachodniej stronie stacji, między Olsztynem Głównym a przystankiem Olsztyn Śródmieście, przygotowywany jest teren do montażu torów i rozjazdów. Montowane są bramki podtrzymujące sieć trakcyjną Zwiększy się możliwości prowadzenia ruchu pociągów i poprawi obsługa nowego przystanku.

 

Tory układane po wschodniej stronie stacji dla obsługi pociagów towarowych. Fot. Andrzej Puzewicz / PKP PLK

 

Postępuje budowa nowego peronu. Ułożono ścianki  konstrukcji. Wykonawca układa elementy nawierzchni. Jednocześnie demontowane i zabezpieczane są filary stalowej konstrukcji starej wiaty.

Budowane jest przejście podziemne od strony ul. Marii Zientary-Malewskiej, które umożliwi dodatkowy dostęp na perony. Wykonawca prowadzi prace pomiędzy skarpą a peronem. Przejście o długości 140 metrów będzie szersze oraz wyższe. Mieszkańcy osiedla Zatorze zyskają wygodne dojście – dostosowane do potrzeb osób o ograniczanych możliwościach poruszania się.

 

Widok z góry na prace konstrukcyjne nowego tunelu na stacji Olsztyn Główny. Fot. Damian Strzemkowski / PKP PLK

 

Na budowie pracownicy wykorzystują  kilkadziesiąt specjalistycznych maszyn – w tym dźwigi, koparki, pociągi sieciowe oraz palownice.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 400 mln zł ze współudziałem środków unijnych z POPW, zapewni podróżnym oczekiwany komfort obsługi. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp na perony. Ułatwieniem będą windy oraz schody ruchome.