Czy to koniec współpracy Laude Smart Intermodal i PKP Cargo S.A.?

Czy to koniec współpracy Laude Smart Intermodal i PKP Cargo S.A.?

23 maja 2022 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Postawione w tytule pytanie narzuca się samo po obejrzeniu zdjęcia, które w tym ujęciu przedstawia 80% "różowego" taboru, choć w rzeczywistości przed halą lokomotywowni PKP Cargo na stacji Poznań Franowo stała całość taboru, czyli 4 "Dragony 2" oraz Vectron.

Fot. Łukasz Piotrowski

Spółka Laude zakupiła "Dragony 2" w maju 2019r., z dostawą zakończoną w sierpniu 2020r. Pojazdy rozpoczęły kursy indywidualne, głównie ze stalą w rolkach, jednak już w listopadzie 2020r. spółka nawiązała współpracę z narodowym przewoźnikiem PKP Cargo, który zaczął eksploatować różowe lokomotywy (razem z Vectronem, który trafił do przewoźnika w lutym 2021 roku) w przewozach intermodalnych na korytarzu wschód - zachód (Małaszewicze - Rzepin & Poznań Franowo - Niemcy). 

Jak dowiaduje się Kurier Kolejowy PKP Cargo zrezygnowało z eksploatacji lokomotyw spółki Laude z powodów ekonomicznych, ich wykorzystywanie w przewozach realizowanych przez narodowego przewoźnika towarowego stało sie nieopłacalne.