24 maja uruchomiono nową linię metra (Elizabeth Line) między Paddington, a Abbey Wood. Firma Siemens Mobility dostarczyła centralny odcinek sygnalizacji oraz systemy komunikacji i sterowania dla nowej linii. System sygnalizacji i kontroli CBTC umożliwi wysoką częstotliwość i zautomatyzowane prowadzenie ruchu pociągów na centralnym odcinku nowej linii metra.
- Cieszymy się, że możemy dziś otworzyć Elizabeth Line dla pasażerów, co jest prawdziwie historycznym momentem dla stolicy i Wielkiej Brytanii, prezentując ten wspaniały dodatek do naszej sieci. Nowa linia metra pomoże odmienić życie i podróże w Londynie i na południowym wschodzie poprzez radykalną poprawę połączeń transportowych, skrócenie czasu podróży, zapewnienie dodatkowej przepustowości oraz dzięki nowym, przestronnym stacjom i pociągom z przejściem dla pieszych, zmieni się także dostępność - powiedział Andy Byford, komisarz ds. transportu w Londynie
- Jesteśmy dumni, że wiele z naszych technologii zostało opracowanych i przetestowanych w Wielkiej Brytanii. Kolej może obsłużyć ponad 200 milionów pasażerów rocznie i zapewni lepsze wrażenia z podróży dzięki najwyższej niezawodności i dostępności usług - dodał Michael Peter, CEO Siemens Mobility
Wprowadzony na Elizabeth Line system CBTC, Trainguard MT, został gruntownie przetestowany w Braunschweigu w Niemczech oraz w zakładzie produkcyjnym i testowym firmy Siemens Mobility w angielskim Ashby Wykorzystanie technologii cyfrowej do symulacji innych elementów linii kolejowej w ciągu wielu miesięcy intensywnych testów według różnych scenariuszy zapewniło, że wszystko będzie działać bezproblemowo na linii kolejowej na żywo.
Pasażerowie będą skutecznie informowani przez cały czas trwania podróży, co zaowocuje bezpieczną i niezawodną podróżą oraz stałym dostępem do informacji potrzebnych pasażerom do łatwego podróżowania, a pracownikom do sprawnego zarządzania stacjami, rozpoznawania i unikania tłoku, szybkiego reagowania na zdarzenia, a w efekcie - zapewnienia pasażerom jak najlepszych wrażeń.
Siemens Mobility dostarcza także nowe 94 pociągi Inspiro, które od 2023 będą obsługiwać inną linię metra w Londynie - Piccadilly Line.