W październiku 2021 r. firmie Stadler przyznano kontrakt na 286 jednopokładowych zespołów trakcyjnych. Przegrany oferent, firma Alstom, odwołał się od tej decyzji do Federalnego Sądu Administracyjnego, ten jednak potwierdził przyznanie kontraktu firmie Stadler i oddalił skargę Alstom.
Wraz ze swoimi spółkami zależnymi Thurbo i RegionAlps, SBB zakupi 286 jednopokładowych pociągów zespolonych dla transportu regionalnego. Kontrakt na realizację tego zamówienia otrzymała firma Stadler. Przegrany oferent, firma Alstom, odwołał się od tej decyzji do Federalnego Sądu Administracyjnego. Sąd odrzucił apelację. Ta decyzja sądu potwierdza, że SBB przestrzegało wymogów prawa zamówień publicznych i równego traktowania oferentów podczas procedury przetargowej. Po podpisaniu umowy firma Stadler może rozpocząć budowę 286 zespołów trakcyjnych przeznaczonych do przewozów regionalnych.
Postępowanie sądowe wszczęte przez Alstom ma wpływ na dostawy pojazdów. Pierwsze pociągi wejdą do eksploatacji w 2026 roku, a nie jak pierwotnie planowano pod koniec 2025 roku. Nowe pociągi będą stopniowo zastępować do 2034 r następujące typy pojazdów :
- w SBB: Domino, Flirt (pierwsza generacja).
- w Thurbo: przegubowy wagon kolejowy (GTW).
- w RegionAlps, Domino i Nina.
Dzięki nowemu zamówieniu wszystkie trzy przedsiębiorstwa kolejowe będą mogły poprawić jakość swoich usług oraz rozszerzyć zakres usług planowanych przez rząd federalny i kantony.


Nowe zespoły trakcyjne zaoferują klientom wiele udogodnień.
W porównaniu z obecnie używanymi pojazdami, nowe pociągi będą miały więcej miejsca na rowery, wózki dziecięce i duże bagaże. Zaoferują również dobry odbiór telefonów komórkowych i transmisję danych w czasie podróży oraz gniazdka elektryczne we wszystkich przedziałach. Uwzględniają wymagania pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej i dysponują dwoma miejscami w pociągu dla osób na wózkach inwalidzkich oraz toaletą przystosowaną dla osób na wózkach. Miejsca na wózki inwalidzkie będą teraz dostępne także w klasie pierwszej. Nowe zespoły trakcyjne przyczynią się również w istotny sposób do poprawy punktualności. Pociąg ma być dopuszczony do ruchu w Szwajcarii, Niemczech i Austrii.

