Środkowy Korytarz i rumuński port Konstanca alternatywą dla Nowego Jedwabnego Szlaku

Środkowy Korytarz i rumuński port Konstanca alternatywą dla Nowego Jedwabnego Szlaku

02 czerwca 2022 | Źródło: METRANS / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W związku z wojną w Ukrainie przerwane zostały tradycyjne trasy kolejowe Nowego Jedwabnego Szlaku. Towary zwykle jechały przez Małaszewice i Rosję lub przez Ukrainę i wjeżdżały na Słowację przez terminal Dobrá koło Čiernej nad Tisou, ale tendencja wzrostu przewozów została zatrzymana przez wojnę. Chociaż przepływ towarów nie zatrzymał się całkowicie, departament Jedwabnego Szlaku w METRANS intensywnie współpracował ze swoimi partnerami w celu znalezienia nowej trasy i alternatywy dla korytarza północnego.

 

Fot. METRANS

Udało się to w pierwszej połowie maja, kiedy dla METRANS otwarła sie nowa brama do Europy dla przepływu towarów z Chin. Jest to tak zwany Środkowy Korytarz, w którym Kontenery z Chin przybywają na wschodnie wybrzeże Morza Czarnego, przepływają przez nie statkiem i docierają na wybrzeże europejskie do rumuńskiego portu Konstanca. Stamtąd METRANS przejmuje kontenery i kieruje je dalej w głąb Europy.

 

Środkowy Korytarz i rumuński port Konstanca alternatywą dla Nowego Jedwabnego Szlaku

 

Pociąg pilotażowy był wypełniony w 100% i pomimo dłuższego czasu przejazdu niż na trasie północnej dotarł zgodnie z normami METRANS do swojej stacji docelowej w Mannheim w Niemczech na czas. Dzięki firma była w stanie elastycznie zareagować na warunki i zapewnić swoim klientom nową, alternatywną trasę, dzięki której towary w imporcie i eksporcie z i do Azji nadal będą przewożone.