Próba bicia rekordu świata: renomowani partnerzy na pokładzie najdłuższego pociągu pasażerskiego

Próba bicia rekordu świata: renomowani partnerzy na pokładzie najdłuższego pociągu pasażerskiego

29 czerwca 2022 | Źródło: Rhätischen Bahn (RhB) / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Podczas dzisiejszego (29.06.2022 r.) spotkania Kolei Retyckich (RhB) z mediami w Landquart, dyrektor RhB Renato Fasciati ogłosił szczegóły dotyczące próby pobicia rekordu świata. Najdłuższy na świecie pociąg pasażerski składający się z 25 zespołów trakcyjnych Capricorn (Koziorożec) ma przejechać linią Albula pod koniec października. Próba pobicia rekordu świata jest wspierana przez firmy ze Szwajcarii i Niemiec, wszystkich wiodących partnerów w dziedzinie technologii, przemysłu, usług, turystyki i mediów.

 

Fot. Stadler / RhB

 

Próba bicia rekordu świata

W ramach obchodów 175-lecia Kolei Szwajcarskich, w sobotę 29 października 2022 roku RhB podejmie oficjalną próbę uruchomienia najdłuższego na świecie pociągu pasażerskiego. Pociąg ze 100 wagonami o długości 1910 metrów będzie kursował na wpisanej na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO linii Albula/Bernina z miejscowości Preda do Bergün i dalej przez wiadukt Landwasser. Podobnie jak wszystkie usługi pasażerskie RhB, pociąg będzie zasilany zrównoważoną energią pochodzącą w 100% z elektrowni wodnych Graubünden.

Najdłuższy na świecie pociąg pasażerski będzie składał się z 25 pociągów typu "Capricorn" (Koziorożec). Zostaną one zakupione przez RhB do 2024 r. w ramach największego w historii zakupu taboru kolejowego i zapewnią kolei w Graubünden istotny impuls modernizacyjny. Próba pobicia rekordu - o ile się powiedzie - zostanie wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa.

W próbie pobicia rekordu świata bierze udział 15 renomowanych partnerów. Stanowią one podstawę pionierskiego i innowacyjnego ducha, który od zawsze charakteryzował Szwajcarię jako cel podróży i podróży kolejowych. Próba pobicia rekordu świata nie byłaby możliwa bez wsparcia finansowego i technologicznego ze strony partnerów, które wyniosło około miliona franków szwajcarskich. Partnerem prezentującym jest firma Stadler, która produkuje również zespoły trakcyjne Capricorn.

 

Lokomotywa 644 z okleiną reklamującą próbę bicia rekordu świata. Fot. Hansruedi

 

Dr Ansgar Brockmeyer, zastępca dyrektora generalnego Grupy Stadler, powiedział na spotkaniu z mediami: "Koleje Retyckie i Stadler ściśle współpracują od 1963 roku. Jesteśmy dumni, że możemy wesprzeć RhB naszymi wytrzymałymi i wysokiej jakości pociągami oraz naszym know-how w tej próbie bicia rekordu świata". 

Pozostałe usługi inżynieryjne są świadczone przez ABB i Sersa jako spółki wchodzące w skład Rhomberg Sersa Rail Group. ABB oznacza efektywność energetyczną, a Sersa - budowę i utrzymanie infrastruktury kolejowej. Partnerów Głównych uzupełnia firma Märklin jako specjalista w dziedzinie modeli kolejowych. Ponadto inni partnerzy krajowi i regionalni wspierają próbę pobicia rekordu świata.

W dniu próby pobicia rekordu świata, w sobotę 29 października 2022 r., w Bergün zostanie zorganizowany festyn. Można tam będzie dojechać tylko pociągiem, a liczba gości jest ograniczona do 3000. Osoby podróżujące wcześnie rano mogą z różnych punktów widokowych śledzić przebieg próby bicia rekordu świata na torze. Próba bicia rekordu świata będzie transmitowana na terenie festiwalu, w telewizji Blick TV oraz na żywo. Nie zabraknie również programu towarzyszącego z wioską kolejową, muzyką rozrywkową, komedią i gastronomią.

 

Lokomotywa 644 z okleiną reklamującą próbę bicia rekordu świata. Fot. Hansruedi

 

Przedsprzedaż biletów rozpocznie się 2 sierpnia 2022 r. Podczas spotkania z mediami dyrektor RhB zaprezentował również nowo zaprojektowaną lokomotywę 644, która w sobotę 29 października 2022 r. będzie reklamować rekord świata na torach Graubünden.

Dyrektor RhB Renato Fasciati: "Szwajcaria jest krajem kolejowym jak żaden inny. W tym roku obchodzimy 175-lecie istnienia kolei szwajcarskich. Dzięki tej próbie bicia rekordu świata RhB i jego partnerzy chcą wnieść swój wkład i dokonać pionierskiego, niespotykanego dotąd wyczynu. Ponadto chcemy, aby to wydarzenie przyciągnęło uwagę nie tylko naszą, ale także Graubünden i Szwajcarii, a tym samym przyczyniło się do rozwoju turystyki."