Arriva Sverige AB od 1 lipca 2022r. jest własnością VR Group

Arriva Sverige AB od 1 lipca 2022r. jest własnością VR Group

01 lipca 2022 | Źródło: VR Group / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Arriva Sverige AB, sprzedana przez Arriva International Ltd, przeszła na własność VR Group 1 lipca 2022 roku. Umowa pomiędzy Arriva International Ltd, należąca do Deutsche Bahn, a VR Group została podpisana wcześniej, wiosną, 24 marca 2022 roku.

Fot. VR Group

Przejęcie przez VR Group  spólki Arriva Sverige AB od Arriva International Ltd zostało zakończone dzisiaj. W transakcji korporacyjnej Arriva Sverige AB przejmie na własność VR Group. Dzięki przejęciu dotychczasowy personel VR Group liczący 6200 pracowników zyska 3200 nowych pracowników. Działalność VR Group w Szwecji będzie w przyszłości prowadzona pod marką VR. Transakcja nie wiąże się z żadnymi efektami personalnymi.

„Tę umowę przygotowywaliśmy od dawna i starannie. Zgodnie z naszą strategią rozwoju chcemy rozwijać się w krajach skandynawskich, a Arriva Sverige AB była dla nas odpowiednią akwizycją. Pozyskamy od nich konkurencyjne know-how dla całej grupy, a jednocześnie przeniesiemy nasze know-how w zakresie budowy neutralnego pod względem emisji CO2 transportu publicznego do Szwecji. Chcemy być najlepsi w krajach skandynawskich i osiągniemy to dzięki przyszłej, dobrej współpracy”, mówi Topi Simola, p.o. dyrektor zarządzający.

Arriva Sverige Ab, od dziś VR, działa jako lokalny operator transportowy w regionie Sztokholmu, w regionie Östragötland i południowej Szwecji, w regionie Skåne. Posiada 740 autobusów w Szwecji, z około 58 milionami kursów rocznie oraz 192 pociągi, w tym tramwaje, z około 54 milionami kursów rocznie.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z nowego właściciela. 160-letnia historia VR Group jako animatora i poplecznika ludzi i społeczeństwa przynosi nam wiele know-how, które pozwali nam się rozwijać. Nasz personel z przyjemnością powitał właściciela z sąsiedztwa” - mówi Johan Lindgren, dyrektor generalny szwedzkich operacji VR.

W ostatnich miesiącach pracownicy z obu krajów przygotowywali się do przeniesienia własności, trwają prace nad koordynacją działań i budowaniem wspólnej, nowej kultury firmy. Celem jest zbudowanie silnego, neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla operatora transportu publicznego.