SüdLeasing zamawia 20 lokomotyw Vectron z XLoad na zlecenie SBB Cargo International

SüdLeasing zamawia 20 lokomotyw Vectron z XLoad na zlecenie SBB Cargo International

04 lipca 2022 | Źródło: Siemens Mobility
PODZIEL SIĘ

Szwajcarska firma SBB Cargo International AG we współpracy z SüdLeasing GmbH zamówiła w Siemens Mobility 20 lokomotyw wielosystemowych Vectron wraz z pakietem wyposażenia XLoad. Lokomotywy zostaną wydzierżawione przez SBB Cargo International od SüdLeasing w ramach koncepcji wynajmu długoterminowego z elastycznym terminem.

 

Fot. Siemens Mobility

 

Umowa obejmuje również utrzymanie pojazdów przez Siemens Mobility. Vectron XLoad to pakiet wyposażenia poprawiający wykorzystanie wartości tarcia w celu przewożenia zwiększonych obciążeń platform. XLoad umożliwia między innymi operacje na osi północ-południe, gdzie w przyszłości zamiast dwóch lokomotyw czteroosiowych potrzebna będzie tylko jedna. Lokomotywy Vectron są przystosowane do maksymalnej prędkości eksploatacyjnej 160 km/h. Dostawa pojazdów będzie miała miejsce od 2024 roku.

Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility, powiedział: "Cieszymy się z dalszej rozbudowy floty Vectronów SBB Cargo International i dziękujemy firmie za zaufanie do nas i do naszych lokomotyw. Dzięki temu zamówieniu liczba Vectronów sprzedanych klientom ze Szwajcarii wzrosła do ponad 100. Dzięki XLoad lokomotywy osiągają siłę pociągową wcześniej nieosiągalną dla lokomotyw czteroosiowych."

20 nowych lokomotyw będzie wykorzystywanych przez SBB CI do przewozów transalpejskich. Lokomotywy zostały dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Niemczech, Włoszech i Holandii i będą wyposażone w pokładowy system ETCS BL3, jak również w obowiązkowe krajowe ATP. Do tej pory Siemens Mobility sprzedał swoim klientom ponad 1400 lokomotyw Vectron 62 klientom.

"Vectron jest idealną lokomotywą dla naszych przewozów, interoperacyjną pomiędzy portami ARA (Amsterdam, Rotterdam, Antwerpia) i Włochami. Dzięki dodatkowej funkcji XLoad jesteśmy w stanie prowadzić dłuższe i cięższe pociągi w trakcji pojedynczej przez Alpy. W wielu przypadkach można zrezygnować z obowiązkowej w innym przypadku lokomotywy wiodącej. Ponieważ osiągalne masy dla pociągów transportu kombinowanego są ograniczone maksymalną dopuszczalną długością pociągu, nie ma potrzeby stosowania droższej lokomotywy sześcioosiowej" - mówi Sven Flore, prezes SBB Cargo International AG.