Lokomotion zamawia dwie lokomotywy Euro9000 na koniec 2023 r.

Lokomotion zamawia dwie lokomotywy Euro9000 na koniec 2023 r.

04 lipca 2022 | Źródło: Eisenbahn Kurier / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Lokomotion zdecydował się na dalszy rozwój swoich usług transgranicznych, na rozszerzenie interoperacyjnej i wszechstronnej floty lokomotyw i dlatego zawarł z European Loc Pool umowę leasingu z pełnym zakresem usług na pierwsze dwie lokomotywy Euro9000. Obie maszyny mają wejść do eksploatacji w czwartym kwartale 2023 roku i będą wykorzystywane we wspólnych przewozach transalpejskich w sprawdzonej współpracy z włoskim partnerem Rail Traction Company.

 

Fot. European Loc Pool

 

"Lokomotywy Euro9000 wspierają nas w oferowaniu niezawodnych, innowacyjnych i elastycznych usług dla naszych klientów. Stale rosnący niedobór tras kolejowych będzie wymagał w przyszłości dłuższych i cięższych pociągów, a także większej elastyczności. Oprócz zaawansowanych technicznych danych kluczowych Euro9000, jak również oferowanego portfolio usług, stajemy się w ten sposób bardziej niezależni od dostawców usług manewrowych w kraju i za granicą, jak również bardziej elastyczni w wykorzystaniu operacyjnym, na przykład w przypadku przekierowania na linie niezelektryfikowane, zakłóceń lub prac budowlanych" - mówi Armin Riedl, Dyrektor Zarządzający Lokomotion.

Euro9000 to najnowsza lokomotywa firmy Stadler Rail Valencia. Ta lokomotywa Multi System "Next Generation" jest zdecydowanie najmocniejszą lokomotywą na rynku europejskim. Dzięki sile pociągowej 500kN, mocy elektrycznej 9MW i mocy 2 x 950kW oleju napędowego (z aktualną normą emisji spalin Stage V i możliwością zastosowania oleju napędowego HVO w celu uzyskania neutralności pod względem emisji CO₂), przewozi on najcięższe ładunki zarówno na liniach zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych; i to przy nacisku na oś wynoszącym zaledwie 20 ton.

Oprócz standardowej konfiguracji, Euro9000 od ELP będzie wyposażony w pilot radiowy, przełącznik napędu bocznego (po obu stronach w każdej kabinie), tryb boost 3kV DC (do 7,7MW przy kierownicy) oraz elektroniczny zamek drzwi. W pierwszym etapie Euro9000 jest przeznaczony dla korytarza DACHINLB. Kolejne korytarze europejskie są w fazie planowania.
Z powodzeniem zakończono testy w DACHNL i rozpoczęto testy we Włoszech i Belgii. Zatwierdzenie DACHINLB spodziewane jest w kwietniu 2023 r.

Lokomotywy zostaną przekazane Lokomotionowi w IV kwartale 2023 roku. W tym celu ELP organizuje zarówno szkolenie maszynistów lokomotyw, jak i kompletne wyposażenie lokomotywy, które są zawarte w ofercie usług.