CEVA Logistics stawia na dynamiczny rozwój frachtu oceanicznego i otwiera nowe biuro w Gdyni

CEVA Logistics stawia na dynamiczny rozwój frachtu oceanicznego i otwiera nowe biuro w Gdyni

11 lipca 2022 | Źródło: CEVA Logistics
PODZIEL SIĘ

CEVA Logistics, łącząc polskich i europejskich klientów z portami na całym świecie, uruchamia nowe biuro oddziału w Gdyni. Teraz jego zespół stawia na dynamiczny rozwój usług frachtu oceanicznego, w tym drobnicowego (LCL), całokontenerowego (FCL), a także break bulk i Project Forwarding.

 

Oddział CEVA Logistics w Gdyni. Fot. CEVA Logistics

 

Obecnie CEVA posiada w Polsce ponad 30 oddziałów, w tym specjalizujących się w logistyce kontraktowej we Wrocławiu, Poznaniu i Pile. W nowym gdyńskim biurze zarządzania frachtem pracują członkowie zespołów frachtu oceanicznego oraz Industrial Projects i Energy Services (IP&ES). Pełni ono także funkcję wieży kontroli dla połączeń kolejowych w Europie.

Wiodąca sieć, LCL z kompensacją emisji CO2

Gdyński oddział świadczy usługi frachtu oceanicznego w oparciu o rozbudowaną, globalną sieć logistyczną, obejmującą 1000 oddziałów i 10 tys. punktów port - pairs. Obsługując porty w Gdyni i Gdańsku, CEVA oferuje bezpośrednie połączenia LCL między Europą a Ameryką Północną i regionem Azji i Pacyfiku - w tym z Hongkongiem, Ningbo i Szanghajem. Jednym z kluczowych kierunków dla rozwoju usług LCL gdyńskiego oddziału CEVA jest Ameryka Północna. Firma uruchomiła już cotygodniowe połączenia z Chicago do Gdyni, z serwisem odbioru przesyłek z dowolnego miejsca w USA.

W ramach globalnej sieci CEVA świadczy szeroki wachlarz usług, w tym związanych ze zrównoważonym rozwojem. W 2021 r. CEVA była jedną z pierwszych firm spedycyjnych, które w 100 proc. kompensują usługi LCL. Offsetowanie jest wartością dodaną dla klientów i nie wiąże się z dodatkowymi opłatami. Rocznie CEVA obsługuje ok. 500 000 m sześc. ładunków LCL.

Program offsetowania śladu węglowego w ramach usługi „Share the Box" LCL realizowany jest przy współpracy z PUR Project i wspiera działania na rzecz ochrony przyrody w południowo-wschodniej części Sierra Leone.

 

Prot w Gdyni. Fot. CEVA Logistics

 

Short sea z Gdyni do Wielkiej Brytanii zasilany LNG

CEVA oferuje także klientom bardziej zrównoważone opcje transportu w zakresie żeglugi bliskiego zasięgu (short sea). Firma uruchomiła cotygodniowy serwis morski Greenroute z Gdyni do Tilbury w Wielkiej Brytanii. Połączenie typu Greenroute oznacza, że wszystkie rejsy odbywają się na statkach zasilanych skroplonych gazem ziemnym LNG. Przez port w Gdyni CEVA realizuje też transporty LCL short sea dla klientów z innych krajów Europy Wschodniej, w ramach połączeń z Bratysławy, Hamburga i Pragi. Przesyłki są konsolidowane w gdyńskim porcie, a CEVA odpowiada za kompleksową organizację dostaw, w tym odprawy celne po obu stronach.

Stephane Gautrais, global ocean leader, CEVA Logistics, mówi: „Doświadczony zespół w naszej nowej siedzibie oddziału pomoże klientom czerpać korzyści wynikające zarówno z dostępu do globalnej sieci jak i efektywnej oraz zrównoważonej oferty frachtu oceanicznego. Nasi pracownicy rozumieją nie tylko potrzeby klientów, ale także głębokie zmiany i trendy na rynku. A ponieważ ta wszechstronność wciąż jest bardzo ważna, nasz zespół opracowuje i dostarcza potrzebne rozwiązania".