W tym tygodniu zawinął do portu w Gdyni i zacumował przy nabrzeżu Gdynia Container Terminal statek mv Tolten armatora Hapag-Lloyd. Jest to najdłuższy w historii GCT statek przy nabrzeżu (LOA 300m), a także statek z największą ilością kontenerów do spracowania (ok. 1000 kontenerów do wyładunku i dwa razy tyle do załadunku). Statek zabierze nadwyżkę skumulowanych na placu składowym kontenerów.
Statek mv Tolten obsługuje serwis AL2 z Europy do portów Ameryki Północnej i jednorazowym zawinięciem umożliwi zarówno bezpośredni transport ładunków do USA jak i w inne kierunki poprzez porty Europy Północnej, które odwiedzi po wypłynięciu z Gdyni (Southampton, Hamburg, Rotterdam).
Dzięki inwestycjom GCT w gdyńskim porcie, między innymi przebudowie nabrzeża głębokowodnego, już teraz mogą być przyjmowane statki nawet 400-metrowe, a po planowanym przez Zarząd Portu Gdynia pogłębieniu basenów portowych, będą mogły być przyjmowane statki o zanurzeniu nawet do 15m, do czego nabrzeże GTC zostało przygotowane z końcem 2021r. Nabrzeże Bułgarskie jest jedynym głębokowodnym nabrzeżem stwarzającym takie warunki w Porcie Gdynia.
