Netzwerkbahn Sachsen GmbH (NeS) zamawia dwunapędową lokomotywę EuroDual firmy Stadler.

Netzwerkbahn Sachsen GmbH (NeS) zamawia dwunapędową lokomotywę EuroDual firmy Stadler.

13 lipca 2022 | Źródło: Eisenbahn Kurier / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Pierwsza i ostatnia mila mają być realizowane przez samą firmę, a obsługiwane mają być trasy i połączenia, które do tej pory były mało realne ze względu na brak sieci trakcyjnej. Od momentu podpisania umowy z ELP, NeS planuje wykorzystanie swojej nowej dwunapędowej lokomotywy EuroDual.

 

Fot. European Loc Pool

 

NeS chciałby zaoferować swoim klientom możliwość terminowego transportu ich towarów alternatywnymi trasami, z których większość nie posiada sieci trakcyjnej, pomimo sytuacji budowlanej w niemieckiej sieci kolejowej. Aby sprostać tym wyzwaniom, NeS zdecydował się na EuroDual od ELP, który dzięki wysokiej wydajności w trybie spalinowym, elastycznemu przełączeniu na tryb elektryczny i lepszej trakcji dzięki sześciu osiom spełnia potrzeby nowoczesnego transportu kolejowego. 

Według firmy NeS największymi czynnikami, które zadecydowały o tym, że zdecydowano się na EuroDual, a tym samym zainwestowano w przyszłość, są obecna sytuacja stale rosnących kosztów energii oraz wyższe standardy ochrony środowiska.

"Mamy obowiązek wobec naszych klientów i konsumentów, aby transportować towary w sposób bezpieczny, jak najbardziej wydajny i przyjazny dla środowiska. Naszym zdaniem EuroDual i ELP to najlepszy całościowy pakiet na niemieckich torach, który może połączyć te wymagania" - mówi Felix Hils, dyrektor zarządzający Netzwerkbahn Sachsen GmbH.