Setny pociąg ICE 4 Deutsche Bahn (DB) otrzymał nazwę "Nadrenia-Palatynat"

Setny pociąg ICE 4 Deutsche Bahn (DB) otrzymał nazwę "Nadrenia-Palatynat"

18 lipca 2022 | Źródło: Deutsche Bahn / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

100. ICE 4 firmy Deutsche Bahn (DB) nosi nazwę "Nadrenia-Palatynat". W ceremonii nadania imienia na dworcu głównym w Moguncji wzięli udział Richard Lutz, prezes zarządu DB, federalny minister ds. cyfrowych i transportu Volker Wissing, premier Nadrenii-Palatynatu Malu Dreyer, Michael Peterson, członek zarządu DB ds. dalekobieżnych przewozów pasażerskich oraz Roland Busch, prezes zarządu Siemens AG. Pociąg, 13-wagonowy "XXL-ICE", został ochrzczony wodą reńską ze stolicy kraju związkowego.

 

Fot. Deutsche Bahn AG / Oliver Lang

Richard Lutz, prezes zarządu Deutsche Bahn AG: "Setny ICE 4 stanowi ważny kamień milowy w największym programie rozbudowy floty w historii DB. Inwestujemy dziesięć miliardów euro w nowe pociągi, większy komfort i wiele dodatkowych miejsc do 2029 roku. Co mnie osobiście szczególnie cieszy, dzięki "ICE Nadrenia-Palatynat" mój rodzimy kraj związkowy opowiada się za przyszłością kolei."

Volker Wissing, Federalny Minister Cyfryzacji i Transportu: "Zadeklarowanym celem tego rządu federalnego jest rozbudowa kolei, aby stała się ona kręgosłupem przyjaznego dla klimatu systemu transportowego. Aby przekonać jeszcze więcej osób do podróży koleją, potrzebujemy punktualnych, czystych i wygodnych pociągów z wystarczającą ilością miejsca. Aby stać się bardziej punktualnym i niezawodnym, modernizujemy obecnie sieć na niespotykaną dotąd skalę. Dużo inwestujemy również w tabor kolejowy. Obecnie co trzy tygodnie do floty dołącza nowy ICE 4. To, że możemy dziś ochrzcić tu setny pociąg, to naprawdę dobry znak dla wszystkich pasażerów."

 

Fot. Deutsche Bahn AG / Oliver Lang

 

Malu Dreyer, prezydent Nadrenii-Palatynatu: "ICE Nadrenia-Palatynat" jest idealnym ambasadorem większej ochrony klimatu i pilnie potrzebnego tempa przemian mobilności. Rząd Kraju Nadrenia-Palatynat postrzega kolej jako centralny filar w miksie mobilności. Dlatego dążymy do wzmocnienia kolei jako przyjaznego dla klimatu środka transportu w przewozach pasażerskich i towarowych, lokalnych i dalekobieżnych."

Roland Busch, prezes zarządu Siemens AG: "Cieszymy się, że ICE 4 stanowi trzon transportu dalekobieżnego DB i dziękujemy naszemu klientowi za zaufanie. Nasze pociągi pomagają DB w uatrakcyjnianiu transportu kolejowego i ochronie klimatu. 100 dostarczonych ICE 4 pokazuje, że mamy odpowiednie portfolio dla szybkiego transportu. Ponadto ICE zabezpiecza tysiące miejsc pracy w Niemczech."

DB otrzyma łącznie 137 pociągów ICE 4 w różnych konfiguracjach. Oprócz dostarczonych już 50 pociągów 12-wagonowych, 19 z 37 zamówionych pociągów 7-wagonowych jest już w eksploatacji, w tym na linii ICE między Kolonią a Berlinem. Od lutego 2021 roku flotę uzupełniają także 13-wagonowe pociągi XXL-ICE, których DB otrzyma 50. Oferują one prawie 1000 miejsc - więcej niż kiedykolwiek wcześniej w ICE i pięć razy więcej niż w samolotach średniego zasięgu. Pociągi kursują na liniach, na które jest szczególnie duże zapotrzebowanie, np. z Hamburga przez Nadrenię Północną-Westfalię i przez trasę szybkiego ruchu Kolonia-Ren/Men do południowych Niemiec. Pociągi ICE 4 będą również wykorzystywane w indywidualnych połączeniach między Moguncją a Hamburgiem lub Monachium. Od grudnia 2023 roku 7-wagonowe ICE 4 będą kursować także między NRW a Austrią przez Kolonię, Koblencję i Moguncję.

 

Fot. Deutsche Bahn AG / Oliver Lang

 

Aby 12- i 13-wagonowe pociągi ICE 4 były jeszcze bardziej punktualne, ich prędkość maksymalna została zwiększona z 250 do 265 km/h. DB otrzymuje nowego ICE 4 co trzy tygodnie, dodając do końca roku do swojej oferty kolejne 11 000 miejsc ICE 4.

Deutsche Bahn ma silną pozycję w Nadrenii-Palatynacie. Siedziba oddziału transportu towarowego DB Cargo znajduje się w Moguncji. W sumie w tym kraju związkowym pracuje około 7,5 tys. pracowników DB.