Ottawa zaprezentowała nowe pojazdy Stadler FLIRT O-Train.

Ottawa zaprezentowała nowe pojazdy Stadler FLIRT O-Train.

21 lipca 2022 | Źródło: Stadler Rail
PODZIEL SIĘ

Stadler przekazał siedem czteroczłonowych pociągów dla miasta Ottawa i świętował wraz z burmistrzem Jimem Watsonem, radnym Allanem Hubleyem, przewodniczącym miejskiej komisji ds. tranzytu, Marie-France Lalonde, sekretarzem parlamentarnym ministra ds. imigracji, uchodźców i obywatelstwa oraz posłem do parlamentu z Orleanu, a także przedstawicielami miasta Ottawa i firmy TransitNEXT prezentację pierwszego pojazdu FLIRT w Kanadzie.

Fot. Stadler Rail

 

W kwietniu 2019 roku Miasto Ottawa i SNC Lavalin Group ogłosiły, że firma Stadler wygrała przetarg na zaprojektowanie i dostawę siedmiu czteroczłonowych spalinowo-elektrycznych pociągów FLIRT, stanowiących część projektu rozbudowy linii Trillium Line w ramach Etapu 2 O-Train. Wartość kontraktu wynosiła około 80 milionów franków szwajcarskich (106 milionów dolarów kanadyjskich).

Pierwszy z pojazdów przeznaczonych dla kanadyjskiego odbiorcy opuścił w sierpniu ubiegłego roku halę w zakładach Stadlera w Bussnang, w Szwajcarii.

Siedem czteroczłonowych pociągów dla Ottawy jest wyposażonych w cztery silniki Diesla o mocy 480 kW. Części systemu wyposażenia trakcyjnego oraz silniki wysokoprężne są umieszczone w zespołach zasilających. Pociągi zostały zaprojektowane specjalnie do jazdy w ekstremalnie zimnym klimacie.

Pociągi FLIRT firmy Stadler, rozwijające prędkość do 120 kilometrów na godzinę, będą obsługiwały przedłużoną linię Trillium Line. Etap 2 rozbudowy linii Trillium Line jest projektem partnerstwa publiczno-prywatnego, którego celem jest przedłużenie istniejącej linii Trillium Line o 16 kilometrów torów i 8 nowych stacji, w tym połączenie z międzynarodowym lotniskiem Macdonald-Cartier w Ottawie.

Pojazdy przeznaczone dla Ottawy były budowane i montowane w zakładach Stadlera w Bussnang, w Szwajcarii. Stadler ma tu bogate doświadczenie w realizacji projektów dla krajów, w których panują ekstremalne zimowe warunki pogodowe. W Estonii, Norwegii, Finlandii i Szwecji pociągi Stadler FLIRT są już eksploatowane z wysoką dyspozycyjnością, nawet w trudnych warunkach zimowych.

Pociągi są obecnie testowane, jednocześnie trwają prace nad ukończeniem stacji w ramach drugiego etapu projektu lekkiej kolei miejskiej w Ottawie. Pociągi Stadlera FLIRT mają długość 80 metrów i przy pełnej zdolności przewozowej będą mogły przewieźć do 420 pasażerów wzdłuż głównej linii O-Train South, od stacji Bayview do stacji Limebank.