Nowe pociągi Stadler Class 231 TfW, o większej pojemności i komforcie podróży wjeżdżają do Walii

Nowe pociągi Stadler Class 231 TfW, o większej pojemności i komforcie podróży wjeżdżają do Walii

08 sierpnia 2022 | Źródło: Kurier Kolejowy / Stadler
PODZIEL SIĘ

TfW - Transport for Wales inwestuje 800 milionów funtów w nowe pociągi dla sieci walijskiej i granicznej - pierwsze dwa nowe pociągi wiodącego producenta pociągów Stadler zostały dostarczone do zajezdni TfW w Canton, w Cardiff, w celu przeprowadzenia testów. Nowe pociągi klasy 231 FLIRT przybyły do Walii ze Szwajcarii i są pierwszymi z 35, które zostaną dostarczone w ciągu najbliższych 24 miesięcy przez firmę Stadler.

 

Fot. Tristan Alexander

 

Pociągi FLIRT będą kluczową częścią Metra Południowa Walia - projektu transformacyjnego o wartości trzech czwartych miliarda funtów realizowanego przez TfW, zapewniając większą pojemność i częstsze usługi, które będą bardziej ekologiczne dla środowiska.

Dzięki współpracy z producentami pociągów Stadler i CAF, TfW zainwestuje łącznie 800 milionów funtów w zupełnie nowe pociągi, które zaczną jeździć po sieci dla klientów w przyszłym roku.

 

Fot. Tristan Alexander

 

Nowe pojazdy stanowią transformacyjną poprawę w stosunku do pociągów, które będą zastępować w całej Południowej Walii, oferując większą pojemność, częstsze usługi z ulepszonymi udogodnieniami, zachęcając ludzi do pozostawienia swoich samochodów i przejścia na bardziej zrównoważoną formę transportu.

Duże zamówienie dla Walii i Granic obejmuje 36 trójwagonowych tramwajów CITYLINK i 35 zespołów trakcyjnych FLIRT. Tramwaje CITYLINK jeżdżą pod napięciem 25 kV AC, jak również na baterie. 11 z 35 pociągów FLIRT będzie spalinowo-elektrycznych, 24 będą trimodalne. Flota będzie jeździć elektrycznie, spalinowo-elektrycznie lub na zasilaniu bateryjnym w zależności od zapotrzebowania i warunków na trasie. Flota trimodalna FLIRT składa się z siedmiu składów trzywagonowych i 17 czterowagonowych. Kiedy pociągi wejdą do służby w 2023 roku, na północ od Cardiff będą elektryczne. Trasa na południe od Cardiff nie jest zelektryfikowana, gdzie pojazd porusza się z mieszanką trakcji spalinowej i elektrycznej.  

 

Fot. Tristan Alexander

 

Zastosowanie baterii w tramwajach i zespołach trakcyjnych jest innowacyjnym podejściem do zapewnienia nowoczesnych i przyjaznych dla środowiska usług kolejowych na niezelektryfikowanych liniach w dolinie wokół Cardiff.

 

Fot. Tristan Alexander

 

Sandro Muster, kierownik projektu w firmie Stadler, powiedział - Przybycie pierwszej jednostki do Cardiff to doniosłe wydarzenie dla wszystkich zaangażowanych w ten projekt. Nie tylko dla firmy Stadler, ale także dla naszego klienta, firmy Transport for Wales, a przede wszystkim dla ludzi, którzy już wkrótce będą nimi podróżować. Pasażerowie zauważą ogromną różnicę w jakości jazdy, komforcie i dbałości o szczegóły. Teraz rozpoczniemy obszerny program testów, aby zapewnić, że są one gotowe do komercyjnej służby. Każdy aspekt pociągu, od ich cech pokładowych do prób zużycia energii, poziomów hałasu i sygnalizacji, będzie poddany rygorystycznej kontroli.