Stadler dostarczy 19 FLIRT-ów dla DB Regio do użytku w sieci MoselLux

Stadler dostarczy 19 FLIRT-ów dla DB Regio do użytku w sieci MoselLux

09 sierpnia 2022 | Źródło: Stadler Rail
PODZIEL SIĘ

Sstadler i DB Regio podpisały umowę na dostawę 19 zespołów trakcyjnych FLIRT do użytku w sieci MoselLux. Już od końca 2024 roku nowoczesne pociągi z wyjątkowo długimi nadwoziami wagonów wejdą do obsługi pasażerów na trasie nad Mozelą w Nadrenii-Palatynacie i aż do Saary.
 

Fot. Stadler Rail

 

Już od końca 2024 roku na linii Mozeli pomiędzy Koblencją - Trewirem - Perlem będą kursować zespoły trakcyjne FLIRT firmy Stadler z bardzo długimi wagonami. Po zakończeniu elektryfikacji pojazdy te będą również wykorzystywane na linii winiarskiej Moselle pomiędzy Traben-Trarbach a Bullay.

W czterowagonowych pociągach zmieści się 507 pasażerów, z czego 245 na miejscach siedzących. 20 foteli o większym rozstawie znajduje się w klasie 1. W pełni klimatyzowany FLIRT posiada pasażerską sieć WLAN. Nowoczesny system informacji pasażerskiej zapewnia pasażerom aktualizację w czasie rzeczywistym informacji o dalszych połączeniach i usługach. Jasne przedziały pasażerskie i obszerne powierzchnie wielofunkcyjne, które umożliwiają przewóz do 30 rowerów oraz dwóch wózków inwalidzkich i dwóch wózków dziecięcych, zapewniają przyjemny komfort podróży.

 

Wizualizacja: Stadler Rail

 

Szczególną cechą FLIRT dla sieci MoselLux jest zasada jednokierunkowości dla rowerów w dwóch końcowych wagonach, które są wyposażone w dwoje drzwi po każdej stronie, rozpoznawalne już z zewnątrz dzięki odpowiedniej malaturze pociągu. Z rowerami można więc wsiadać przy jednych oznaczonych drzwiach i wysiadać przy następnych szybko i bez przeszkód w pojeździe. Dzięki siedmiu drzwiom po każdej stronie pojazdu, pociągi umożliwiają wygodne i bezpieczne wsiadanie i wysiadanie, a tym samym zapewniają szybką wymianę pasażerów.

"Jesteśmy dumni, że możemy dostarczyć kolejne innowacyjne pojazdy dla DB Regio do użytku w Nadrenii-Palatynacie i aż do Saary, zaledwie kilka miesięcy po otrzymaniu zamówienia na akumulatorowe zespoły trakcyjne dla sieci Palatynatu. Pojazdy dla sieci MoselLux zostaną opracowane i zbudowane w krótkim czasie, tak aby pod koniec 2024 r. były już w służbie pasażerskiej" - mówi Jure Mikolčić, prezes zarządu Stadler Germany.

 

Wizualizacja: Stadler Rail

 

Wcześniej władze transportowe Nadrenii-Palatynatu SPNV-Nord oraz ministerstwo transportu Kraju Saary przyznały DB Regio kontrakt na obsługę przewozów pasażerskich MoselLux na trasie wzdłuż doliny rzeki Mozeli, przy czym zaplanowane zostało znaczące usprawnienie usług. Wybór DB Regio został ogłoszony 2 sierpnia po zakończeniu procesu przetargowego, który trwał zaledwie osiem miesięcy. Kontrakt składa się z trzech faz, rozpoczynających się od 285 mln pociągokilometrów rocznie na początku w grudniu 2024 r. i wzrastających do 360 mln pociągokilometrów rocznie w grudniu 2039 r.